Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Autor Wiadomość
Evander
Wikkid Wizzy

Liczba postów: 749
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 63
Podziękowania: 130
Podziękowano 563 razy w 121 postach
Post: #1
Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Amorte!

Na potrzeby mojego postu o wizualizacji
http://witchcraft.com.pl/T-wizualizacja-...hnika--716

zamieszczam tutaj informacje na temat osiągania lekkiego transu, popularnie zwanego płytkim stanem alfa.

Cytat z "Traktat o projekcji astralnej"
3.2 Uspokojenie umysłu

3.2.1.1 Relaks
Musisz nauczyć się i doskonale opanować w pełni rozluźniać ciało. Oto przykład ćwiczenia - jeśli już znasz i lubisz inny sposób rozluźniania się, możesz go również stosować. Usiądź albo połóż się, rozluźnij się. Zacznij od stóp; napnij je, a potem rozluźnij. Kontynuuj to poruszając się w górę ciała, aż do twarzy; przejdź przez to parę razy, aż wszystkie mięśnie będą zupełnie rozluźnione. Uwaga: Głębokie rozluźnienie ciała jest kluczem do osiągnięcia transu, ono w zasadzie POWODUJE trans. Przejście ze stanu transu do projekcji w ciało astralne jest względnie proste.

3.2.1.2 Kontemplacja
Kiedy rozpoczniesz medytować, będziesz nękany przez powierzchowne myśli. Twój umysł zawiera w sobie informacje, rzeczy do zapamiętania, natrętne myśli, problemy do rozwiązania, sprawy do załatwienia itd. Nigdy nie odpoczywa, jest zawsze czymś zajęty. Myśli, myśli, myśli, jedna po drugiej, a każda z nich domaga się uwagi. Zanim spróbujesz oczyszczać umysł przy pomocy świadomości oddechu, opisanej poniżej, mądrze byłoby wyzbyć się owych powierzchownych myśli poprzez ich kontemplację. Usiądź wygodnie, rozluźnij się i myśl. Nic, tylko myśl. Wyszukaj w swoim umyśle najsilniejsze myśli i badaj je, spróbuj je zrozumieć i rozwiązać. Zwróć uwagę na słowo: myślenie. Kontemplacja nie zawiera w sobie oczyszczania umysłu bądź wizualizacji. Wymaga za to myślenia, dogłębnego i dokładnego przemyślenia jakiejś rzeczy, abyś mógł lepiej zrozumieć jej naturę i związek z tobą. Jest to wgląd.

3.2.1.3 Medytacja świadomości oddechu
Jest to prosta forma medytacji, która oczyszcza umysł i koncentruje świadomość. Usiądź albo połóż się, zamknij oczy, wykonaj ćwiczenie z rozluźnianiem się i oczyść umysł. Oddychaj powoli i głęboko i skoncentruj się na tym, jak powietrze wchodzi do twojego ciała i jak je opuszcza. Czuj, jak wchodzi i wychodzi. Skoncentruj całą swoją uwagę na płucach i na procesie oddychania. Ta prosta czynność wystarczy do tego, aby zająć twój umysł; silnie odsuwaj od siebie myśli, już wtedy, gdy się pojawiają, zanim nabiorą siły i będą w stanie ci przeszkodzić. Świadomość oddechu zajmuje sobą powierzchowny umysł i pozwala ci myśleć na znacznie głębszym poziomie.

3.2.1.4 Powierzchowne myśli
Dźwięki mogą bardzo przeszkadzać, ponieważ wytwarzają powierzchowne myśli. Klakson samochodowy wytworzy "Co to, co się dzieje?", odgłos otwieranych drzwi "Kto wchodzi lub wychodzi?". Powierzchowny umysł jest bardzo ciekaw wszystkiego, co się dzieje dokoła. Chce wiedzieć o wszystkim i informować cię o każdej maleńkiej rzeczy, jaka się rozgrywa w twoim otoczeniu. Będzie nakłaniał cię do otwarcia oczu i sprawdzenia, co się dzieje. Nie pozwól, aby to się stało. UŻYJ tych denerwujących dźwięków jako pomocy w treningu. Gdy nauczyć się je ignorować, twoje zdolności koncentracji znacznie się rozwiną. Zatrzymuj te myśli natychmiast, gdy się zaczynają i zanim staną się silne. Na przykład: "Kto to, co się dzieje?" zamienia się w "Kto t..." "Kto wchodzi lub wychodzi?" zamienia się w "Kto wcho..." W miarę praktyki myśli będą coraz krótsze, aż staną się" "Kt...?...?.......?" i "K.....?......." I w końcu: "........?.......?........?" Wiele osób uważa, że nie mogą oczyścić swojego umysłu, ponieważ zbyt łatwo rozpraszają ich zwyczajne dźwięki, jakie ich otaczają każdego dnia. NIE używaj muzyki lub innych dźwięków po to, aby je zagłuszyć, użyj ich do ćwiczeń. Podobnie jak w podnoszeniu ciężarów, jeśli będziesz trenować ze sztangami z waty, twoja siła nie wzrośnie. Nie ułatwiaj sobie zadania, jeśli chcesz stworzyć w swoim umyśle naprawdę silny mięsień. Powoli, lecz na pewno opanujesz umiejętność oczyszczania umysłu z niepożądanych myśli. Gdy raz to osiągniesz, zdobędziesz cenne mentalne narzędzie. Będziesz w stanie skoncentrować się całkowicie na tym, co robisz, na jednym zadaniu, w ZUPEŁNYM wyłączeniem wszystkiego innego. Czasem medytuję - z powodzeniem - w zatłoczonym, hałaśliwym pokoju pełnym małych dzieci, które na mnie włażą. NIC nie przerywa mojej koncentracji.


3.3 Koncentracja

Musisz umieć skoncentrować się bez reszty na tym, co robisz. Niedostatek koncentracji jest największą i najczęstszą przyczyną niepowodzenia projekcji. Ma wpływ na każdy element projekcji, od rozluźniania poprzez trans po projekcję właściwą. Aby sprawdzić swoją zdolność koncentracji, usiądź i się rozluźnij. Zamknij oczy i oczyść umysł ze WSZYSTKICH myśli. Oddychaj powoli i głęboko i licz oddechy po wydechu. Umysł ma być zupełnie pusty, poza liczeniem, tak długo, jak potrafisz to utrzymać. Sprawdź, ile potrafisz. Bądź ze sobą szczery, za każdym razem, gdy pojawi się myśl, zacznij liczenie od początku. Jeżeli wytrzymujesz dłużej niż dziesięć oddechów, to dobrze. Jednak dziesięć oddechów nie wystarczy. Lecz nie martw się, możesz poprawić swoją koncentrację poniższymi ćwiczeniami.

3.3.1.1 ćwiczenie koncentracji (1)
Rozluźnij się, uspokój umysł, spójrz na świecę lub żarówkę. Umieść źródło światła naprzeciwko siebie w odległości kilkudziesięciu centymetrów i patrz się w nie wytężonym wzrokiem przez minutę lub dwie. Zamknij oczy i skup się na obrazie, jaki się wytworzy za twoimi zamkniętymi powiekami. Spróbuj utrzymać ten obraz tak długo, jak potrafisz. Użyj świadomości oddechu, aby utrzymywać umysł w stanie pustki, gdy to robisz. Spróbuj, aby ten obraz rósł, zamiast znikać.

3.3.1.2 Ćwiczenie koncentracji (2)
Wybierz punkt na ścianie i patrz się na niego. Nie koncentruj się na nim, patrz się łagodnie. Oczyść umysł ze wszystkich myśli i utrzymuj go czystym. MOCNO koncentruj się na oddechu, gdy to robisz. Gdy pojawi się myśl, odepchnij ją na samym początku, nie pozwól jej, aby dobiegła końca! Wytrzymaj tak długo, jak potrafisz. Rób to wiele razy dziennie, jeśli możesz.

3.3.1.3 Ćwiczenie koncentracji (3)

Usiądź, rozluźnij się, zamknij oczy, oczyść umysł. Zacznij ćwiczenie świadomości oddechu i wyobraź sobie, że powietrze, które wdychasz, jest w twoim ulubionym kolorze. Wyobraź sobie, że wydychane powietrze jest szaro-bure, pełne toksyn. To ćwiczenie oczyszczające, stymuluje czakry, aby pobierały energię na wdechu i pozbywały się negatywnej energii na wydechu. Uwaga: podczas tych wszystkich ćwiczeń staraj się nie napinać, one wszystkie dzieją się w umyśle. Na początku może ci się wydawać, że aby oczyścić umysł z myśli, musisz go napiąć niczym nadmuchaną piłkę, ale wkrótce odkryjesz, że prawdą jest coś przeciwnego. Gdy się przyzwyczaisz, oczyszczanie umysłu stanie się WYPOCZYNKIEM.


3.4 Stan transu

Kiedy osiągniesz głęboki poziom rozluźnienia i umysłowy spokój, poczujesz, że twoje ciało robi się bardzo ciężkie. Ta ciężkość jest głównym objawem tego, że twoje fale mózgowe przechodzą z poziomu beta w poziom alfa, podczas gdy wpadasz w trans. Trans jest spowodowany głębokim rozluźnieniem fizycznym i psychicznym i nie ma w tym stanie niczego nienaturalnego bądź cudownego. Oznacza on po prostu, że ciało weszło w stan snu, podczas gdy umysł pozostał świadomy.


3.5 Jak wejść w trans

Rozluźnij się i oczyść umysł przy pomocy świadomości oddechu. Wyobraź sobie, że schodzisz w dół po drabinie w ciemności. Nie wizualizuj drabiny, tylko poczuj, że to robisz. Na wydechu czuj, że posuwasz się szczebel lub dwa w dół, na wdechu się zatrzymuj. To, co jest ważne, to mentalny obraz schodzenia, spadania - to zmienia fale mózgowe z poziomu beta (jawa) na alfa (sen) lub theta (głęboki sen). Gdy osiągniesz stan alfa, będziesz w transie. Wykonuj to ćwiczenie tak długo, jak tego potrzebujesz, czas osiągania stanu alfa będzie się różnił w zależności od twojego doświadczenia z rozluźnieniem i wewnętrznym uspokojeniem. Jeśli nie podoba ci się drabina, wyobraź sobie, że jesteś w zjeżdżającej w dół windzie lub że jesteś spadającym piórkiem. Spadaj na wydechu, zatrzymuj się na wdechu. Wewnętrzne poczucie spadania, połączone z rozluźnieniem i wewnętrznym wyciszeniem powoduje stan transu. Użyj jakiegokolwiek scenariusza owego spadania, jaki ci pasuje i z jakim się dobrze czujesz.

Uwaga: Gdy poczujesz ciężkość, przestań wyobrażać sobie schodzenie.

Trans: Wszystko staje się cichsze i wydaje ci się, że jesteś w znacznie większym miejscu. W ciele masz bardzo lekkie poczucie brzęczenia. Wszystko się zmienia, jest to trochę tak, jakby w ciemności nałożyć sobie pudło na głowę i poczuć, jak zmienia się atmosfera. Będzie ci to potrzebne jeżeli chcesz opanować wejście w lekki trans (czyli w alfa) do perfekcji. Najpierw po prostu przeskocz do praktyki, wejdź w afla i zobacz po co są początkowe działy. Mają one ci pomóc utrzymać umysł od pochopnego myślenia.

Everything that has a (born) beginning has an end (in death).

"Zaprawdę, Moc jest krewną konieczności,
i przychodzi, gdy człowiek jej pragnie" - Pitagoras
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2015 20:55 przez Animal.)
10-12-2012 17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowali: Irbis , LunarDragon , KeylAmeis , Adrianna , pawczus , arcys , Adejavantie , Animal , Lossen , Avi , Lesza , Sea , zagadka , Nefilim , Jiruka , geneq13 , Void , Nilvan , mineman345 , Joker , Elvie , Baba Yaga
LunarDragon
Użytkownik

Liczba postów: 23
Dołączył: Apr 2013
Reputacja: 0
Podziękowania: 5
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #2
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Można zamiast z drabiną być sobą w innej formie? Np. smoka?

[Obrazek: 1764414_bialy-wilk--sygnatura.jpg]
Sygna tymczasowa, aż nie namaluję swojej :F
04-10-2013 18:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Evander
Wikkid Wizzy

Liczba postów: 749
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 63
Podziękowania: 130
Podziękowano 563 razy w 121 postach
Post: #3
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Amorte,

W dowolnej formie. Nawet w formie tajemniczej plamy na firance.

Ale na początku lepiej się nie rozdrabniać i najpierw dobrze opanować ćwiczenie a potem zmieniać formy.

Everything that has a (born) beginning has an end (in death).

"Zaprawdę, Moc jest krewną konieczności,
i przychodzi, gdy człowiek jej pragnie" - Pitagoras
04-10-2013 19:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowali: LunarDragon , Czekam , mineman345
Arcane
.

Liczba postów: 62
Dołączył: Apr 2013
Reputacja: 1
Podziękowania: 0
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #4
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Mam pewien problem jeśli chodzi o lekki trans. Teraz co prawda jest on już mniejszy, ale nadal istnieje. Kiedy jestem już rozluźniony, siadam sobie wygodnie, zamykam oczy, skupiam się na oddechu, zaczynam czuć się coraz to cięższy, i cięższy AŻ TU NAGLE ŁUP, i mam takie strasznie realne wrażenie, że się bujam, kręcę, latam raz w górę, raz w dół, obracam się to w przód, to w tył. Przy czym mam cały czas świadomość, że po prostu siedzę. Czym to jest spowodowane? Mam tak właściwie od kiedy tylko pamiętam, gdy zamknę oczy na jakiś czas i przestane myśleć.
04-11-2013 10:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Evander
Wikkid Wizzy

Liczba postów: 749
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 63
Podziękowania: 130
Podziękowano 563 razy w 121 postach
Post: #5
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Amorte,

(04-11-2013 10:50)ArcaneWarrior napisał(a):  Mam pewien problem jeśli chodzi o lekki trans. Teraz co prawda jest on już mniejszy, ale nadal istnieje. Kiedy jestem już rozluźniony, siadam sobie wygodnie, zamykam oczy, skupiam się na oddechu, zaczynam czuć się coraz to cięższy, i cięższy AŻ TU NAGLE ŁUP, i mam takie strasznie realne wrażenie, że się bujam, kręcę, latam raz w górę, raz w dół, obracam się to w przód, to w tył. Przy czym mam cały czas świadomość, że po prostu siedzę. Czym to jest spowodowane? Mam tak właściwie od kiedy tylko pamiętam, gdy zamknę oczy na jakiś czas i przestane myśleć.

To nie jest powód do zmartwienia, a wręcz przeciwnie.
Takie objawy mamy w dwóch przypadkach.

Jak przechodzimy w bardzo głęboki trans, nasza świadomość gubi odczucia cielesne i zaczyna się od zewnętrznych bodźców izolować.

A drugi przypadek to tuż przed projekcją astralną.

Więc powinieneś się cieszyć jak zając na Wielkanoc, bo tysiące ludzi na całym świecie po latach ćwiczeń nie dochodzi do tego etapu.

Pozostaje ci jedynie ćwiczyć silną wolę i wyjście z ciała (info masz na forum w którymś z moich wątków) oraz projekcje astralną.

A jak już ci się uda osiągnąć kontrolowane oobe to daj znać, mam kilka miejsc które chciałbym abyś odwiedził. Nic szczególnego w sumie, ale chciałbym porównać z opisami innych.

Everything that has a (born) beginning has an end (in death).

"Zaprawdę, Moc jest krewną konieczności,
i przychodzi, gdy człowiek jej pragnie" - Pitagoras
04-22-2013 00:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowali: LunarDragon , Arcane , mineman345
~Ereszkigal
Niezarejestrowany

 
Podziękowania:
Podziękowano razy w postach
Post: #6
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Czy to ten stan magowie Chaosu nazywają "stanem gnostycznym" i "osiąganiem gnozy"? Tam też chodzi o pewien rodzaj transu. Huh
06-22-2013 22:59
Odpowiedz cytując ten post
Evander
Wikkid Wizzy

Liczba postów: 749
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 63
Podziękowania: 130
Podziękowano 563 razy w 121 postach
Post: #7
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Amorte,

Nie. Gnoza i lekki trans "nieco" się od siebie różnią.

Everything that has a (born) beginning has an end (in death).

"Zaprawdę, Moc jest krewną konieczności,
i przychodzi, gdy człowiek jej pragnie" - Pitagoras
06-22-2013 23:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowali: ninak
Eleanarth
Artystyczna dusza.

Liczba postów: 5
Dołączył: Nov 2013
Reputacja: 0
Podziękowania: 0
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #8
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Świetny artykuł. Hm, mam jednak pytanie odnośnie samego transu.. Np. od pewnego czasu próbuję wpaść w świadomy sen. Zamykam oczy, liczę do trzydziestu, otwieram, skupiam się na przedmiocie i tak w kółko. W pewnym momencie mój umysł pracuje a ciało jest zupełnie rozluźnione. Niestety nie zauważam kiedy wpadam w ten stan i w pewnym momencie po prostu się z tego budzę. Takie uczucie spadania i uderzenia gdy człowiek budzi się z lekkim szokiem. Nie wiem jak nad tym zapanować, boję się, że tutaj może być podobnie.

[Obrazek: 11700373.png]
11-04-2013 18:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Evander
Wikkid Wizzy

Liczba postów: 749
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 63
Podziękowania: 130
Podziękowano 563 razy w 121 postach
Post: #9
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Amorte,

Bardzo dużo osób na początku doświadcza wszelkiej maści drobnych przykrości.
Ze świadomym śnieniem powinnaś po prostu rozwijać tę umiejętność w sposób ciągły, prowadząc dziennik snów, odnajdując najczęściej występujące symbole i afirmując je sobie jako wyzwalacze testu rzeczywistości. Po pewnym czasie uda ci się uzyskać wysoce świadome śnienie.

Co do transu, to ten moment "potykania się" nie powinien wystąpić w lekkim transie.
Lekki trans to naprawdę rozluźnienie, zamknięcie oczu i skupienie się na oddechu.

Takich fenomenów możesz doświadczyć dopiero przy próbie wejścia w głębszy trans - ponownie, cierpliwa praktyka i afirmowanie siebie ukierunkowane na pozbycie się tych przeszkadzajek przynosi w końcu rezultaty.

Bądź cierpliwa.

Everything that has a (born) beginning has an end (in death).

"Zaprawdę, Moc jest krewną konieczności,
i przychodzi, gdy człowiek jej pragnie" - Pitagoras
11-04-2013 19:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowali: mineman345
Iza6
Starszy użytkownik

Liczba postów: 79
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 3
Podziękowania: 0
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #10
RE: Jak osiągnąć lekki trans - Stan Alfa
Tajemnicza plamka na firance? Brzmi ekscytująco..
Fale alfa ok, trudniej z theta i delta.
Gdzieś widziałam filmik, gdzie to Ruscy wykorzystują urządzenia emitujące fale alfa w celu podporządkowania sobie ludzi, wywołania u nich niepokoju.
U siebie podczas medytacji nie spotkałam takich objawów (może lekki ból głowy, wibracje), ale niepokój?
Jak znajdę, to wstawię.
12-03-2013 22:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Impressum | Mitglieder | Regeln | Forensoftware MyBB