Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilka zebranych metod wywoływania Lucid Dream
Autor Wiadomość
Evander
Wikkid Wizzy

Liczba postów: 748
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 63
Podziękowania: 130
Podziękowano 561 razy w 120 postach
Post: #1
Kilka zebranych metod wywoływania Lucid Dream
Amorte,

Temat świadomego śnienia jest niezwykle ciekawy, niestety ze względu na brak osób posiadających zarówno talent do magii, świadomego śnienia oraz czas i cierpliwość przyjdzie nam jeszcze poczekać na ciekawe odkrycia.

Ze swojej strony mogę jedynie powiedzieć, że potencjał może być ogromny - dawno temu wraz z moim znajomym udało nam się za pomocą servitora połączyć nasze świadome sny w jeden wspólny świat senny. Niestety nasze drogi magiczne rozeszły się potem.

Ale wracając do technik. Zalecałbym każdemu prowadzenie dziennika snów, ale z umiarem - jeżeli macie długie świadome sny, kilka w ciągu nocy, to opisywanie ich co rano może potrwać nawet ze dwie godziny. Należy skupić się na motywie przewodnim i najważniejszych elementach snu, natomiast darować sobie opisywanie szczegółów. Wyjątkiem jest tutaj opisywanie wyglądu własnego.

Generalnie wiele technik się na wyrobieniu w sobie nawyku "uświadomienia się".

============================================================
Technika 1 - Test Rzeczywistości(Reality Check)

Test rzeczywistości polega na wyrobieniu w sobie nawyku regularnego "sprawdzania rzeczywistości".
Ponieważ we śnie jesteśmy w stanie np. latać, albo otoczenie snu zmienia się bezustannie, test rzeczywistości pozwala nam zorientować się czy śnimy czy też nie.

Podstawą sukcesu tej techniki jest regularność. Należy pamiętać, albo nawet lepiej ustawić przypomnienie bądź to w zegarku albo w smartfonie, aby w regularnych odstępach czasu wykonywać sprawdzanie rzeczywistości. Obecnie można sobie na smartfona ściągnąć mnóstwo programów które będą co pół godziny/godzinę wydawać nam dźwięki przypominające o ćwiczeniu.

Ćwiczenie to należy wykonywać regularnie przez dłuższy okres czasu.

Test Rzeczywistości - sprawdzenie
Aby sprawdzić czy otaczająca cię rzeczywistość jest prawdziwa czy wyśniona, wykonaj jedno (A najlepiej kilka) z wymienionych poniżej ćwiczeń:
- podnieś ręce i popatrz na dłonie. zamknij oczy i otwórz je. Jeżeli nie widać żadnych zmian, prawdopodobnie nie śpisz
- podejdź do najbliższego wyłącznika/klawiatury i spróbuj włączyć lub wyłączyć światło/napisać zdanie. Jeżeli światło gaśnie/zapala się prawidłowo, jeżeli znaki na ekranie wyświetlają się prawidłowo to najprawdopodobniej nie śpisz
- zwróć uwagę na napisy znajdujące się w twoim otoczeniu. Przeczytaj napis, na przykład na tabliczce informacyjnej. Odwróć głowę w drugą stronę, po chwili spójrz ponownie na tabliczkę i przeczytaj napis. Jeżeli jego treść nie zmieniła się to prawdopodobnie nie śpisz
- spróbuj dokonać zmiany w swoim otoczeniu siłą woli - na przykład spróbuj zmienić kolor kubka trzymanego w ręce, albo wznieść się w powietrze. Jeżeli udało ci się dokonać tego - to najprawdopodobniej śpisz.

Powiedz na głos do siebie rezultat swojego testu. Jeżeli widzisz, że nie spisz, powiedz: "To nie jest sen. Ja nie śpię".

Po wyrobieniu w sobie nawyku regularnego sprawdzania rzeczywistości, w końcu wykonamy takie test we śnie. Gdy nam się to uda - gratulacje, właśnie osiągnęliśmy świadomy sen.
==============================================================

Technika 2 - Indukcja za pomocą symbolu
Indukcja świadomego snu za pomocą symbolu polega na wyrobieniu w sobie odruchu uświadomienia się/sprawdzenia rzeczywistości za pomocą ściśle określonego symbolu.

Symbol może być dowolny, może to być runa, sigil, ręce, cokolwiek. Symbol kodujemy za pomocą dowolnej metody sugestii.

Najczęściej stosujemy obserwację własnych rąk lub wizualizację symbolu tuż przed zaśnięciem.

1)Dłonie
Usiądź sobie wygodnie i postaraj się wprowadzić w stan alfa/medytacji. Ważne jest usunięcie niepotrzebnych myśli i obrazów aby móc się odpowiednio skupić.
Wyciągnij przed siebie dłonie, skup się na nich. Obserwuj jak wyglądają, spróbuj nimi lekko poruszyć.
Powiedz sobie: "widzę swoje ręce we śnie - wiem że śnię."

Zamknij oczy i zrelaksuj się. Opuść dłonie. Wyobraź sobie że śnisz, pozwól swojemu umysłowi wygenerować losowe obrazy.

Powoli otwórz oczy i podnieś dłonie przed siebie. Skup się na nich.
Powiedz sobie: "widzę swoje ręce we śnie - wiem że śnię."

Całość należy powtórzyć parę razy, następnie zrelaksować się przez chwilkę i zakończyć ćwiczenie.

Ćwiczenie należy powtarzać parę razy dziennie, najlepiej wykonać je również przed zaśnięciem.



2)Wizualizacja symbolu.

Posłużę się tutaj przykładem broni Glock 17. Jest to bardzo dobre ćwiczenie dla osób którym często śnią się przykre rzeczy. Cała siła tej techniki leży w dokładności wizualizacji oraz sugestii jakie sobie podczas tej wizualizacji podajemy.

Przykład z bronią nie nadaje się dla ludzi którzy trzymają broń w domu.

Przed zaśnięciem należy położyć się wygodnie i wprowadzić w trans lekkiego transu.
- Zwizualizuj sobie małą, czarną teczkę. Poczuj chłodną, chropowatą powierzchnię skóry, gładkie metalowe zamknięcia.
- Powiedz sobie: W środku jest broń, którą zabiorę ze sobą do snu. Za każdym razem, gdy coś będzie próbowało mnie zaatakować, sięgnę po nią."

- Otwórz teczkę. W środku będzie leżał Glock 17, osobno magazynek oraz 18 pocisków.
Podnieś magazynek. Poczuj jego ciężar, chłodny dotyk metalu. Podnieś pocisk i obracaj w palcach.

-Zacznij ładować magazynek. Za każdym razem gdy wciskasz pocisk do magazynku powtarzaj sobie "Za każdym razem, gdy coś będzie próbowało mnie zaatakować we śnie, sięgnę po broń".

- Gdy załadujesz 17 pocisków, podnieś pistolet drugą ręką. Poczuj jego ciężar. Wetknij magazynek od dołu i odbezpiecz broń.
Powiedz sobie: "Gdy wyciągnę tę broń, będę wiedział że teraz śnię."

- Przeładuj pistolet odciągając górę do siebie.
- Zwolnij magazynek i dołóż do niego ostatnią 18 kulę.
- włóż magazynek z powrotem do pistoletu.

- Schowaj broń do kabury pod twoim lewym ramieniem.
Chowając broń powiedz sobie: "Gdy wyciągnę tę broń, będę wiedział że teraz śnię."

Zrelaksuj się i zaśnij.

==============================================================


*****Poniżej techniki zebrane ze stron internetowych, niestety nie mam zapisanych linków: *****


Metoda MILD jest dosyć popularną metodą wywoływania LD.
Polega ona na ponownym wejściu w sen zaraz po przebudzeniu się...

Aby udała się ta "sztuczka" należy spełnić kilka warunków.

1)Nie należy budzić się budzikiem. Musisz budzić się stopniowo, naturalnie a nie
gwałtownie zrywać się na równe nogi.

2)Dobrze jeśli masz lekki sen, a jeszcze lepiej jeśli budzisz się co jakiś czas
w nocy lub nad ranem. Możesz wtedy wykonać MILD więcej razy

3)Przed zaśnięciem musisz powtórzyć sobie kilka razy że zaraz po przebudzeniu
będziesz pamiętał/a co masz zrobić

A teraz sama technika:
Po przebudzeniu się, gdy tylko odzyskasz świadomość nie możesz się poruszyć, nawet drgnąć (jest to bardzo ważne) nie otwieraj oczu... Najlepiej jeśli uda Ci się nie rozbudzić fizycznych zmysłów.

Większość ludzi budzi się dosyć gwałtownie i nie zwraca uwagi na ten proces, jednak Ty już po kilku próbach na pewno zauważysz że fizyczne zmysły włączają się chwilkę po odzyskaniu świadomości, po obudzeniu (najłatwiej można to zauważyć na słuchu gdy dopiero po chwili
orientujesz się że np. u sąsiada jest włączone radio itp.). Jednak w tym ćwiczeniu nie masz się skupiać na fizycznych bodźcach, wręcz odwrotnie, staraj się utrzymać w zawieszeniu między jawą a snem.

Teraz przypomnij sobie sen z jakiego się właśnie obudziłeś/aś. Przeżyj go w wyobraźni jeszcze raz, od początku, niech to będzie bardzo dokładne i żywe, przeżywaj sceny na nowo a nie tylko sobie je przypominaj. Gdy dojdziesz do miejsca w którym się obudziłeś/aś nie przestawaj, puść wodze fantazji i kontynuuj sen, wyobraź sobie że masz świadomość we śnie i rób to co chciałbyś/abyś robić ( nie polecam jednak w trakcie tego wyobrażania żadnych marzeń erotycznych bo mogą was wybudzić, najodpowiedniejsze będzie chyba zwiedzanie sennego krajobrazu).

Przeżywaj ten sen jak najżywiej, czując że jesteś w nim świadomy/a i pozwól sobie zasnąć z tym uczuciem.


Są trzy warianty dalszego rozwoju sytuacji:

1) Po chwili zorientujesz się że jesteś we śnie (nie pamiętając przejścia z jawy). Po prostu PSTRYK i masz świadomy sen

2) Jeśli obrazy jakie sobie wyobrażasz staną się na tyle żywe że uda Ci się ich "uchwycić" i "podążyć" za nimi to zrób to. Poczuj każdym zmysłem że przeżywasz to co sobie wyobrażałeś/aś i poczuj swoje śnione ciało (nie to fizyczne) podobnie jak w metodzie transowej. Jeśli Ci się to uda będziesz miał bardzo intensywny LD

3) Zaśniesz nie przechodząc do LD.

========================

Technika PILD (Punishment Induced Lucid Dream) - "technika kary":
Stosujemy ja każdorazowo, krając siebie kiedy nie mieliśmy świadomego snu.
Zasypiając mówimy sobie, że musze mieć świadomość we śnie, bo w przeciwnym razie
będę ukarany rano, po obudzeniu. Można stosować różne kary: zimny prysznic,
odmówienie sobie zjedzenia czegoś, co lubimy lub przyłożenie do języka 9V
bateryjki :-)

Ta technika powinna być stosowana razem z technika MILD.
IV. Technika RILD (Reward Induced Lucid Dream)- technika "nagrody":
Działa na zasadzie nagrody, która dajemy sobie po nocy w której uzyskaliśmy
świadomość we śnie. Nagrodą może być zjedzenie czegoś dobrego, zrobienie czegoś
co lubimy etc. Nagradzać należy się zaraz po obudzeniu (oczywiście jeśli
mieliśmy LD).

========================

Technika TILD (Thirst Induced Lucid Dream) - "metoda spragnionego":
Na długi czas przed zaśnięciem nie należy nic pić i unikać wszelkich posiłków zawierających duże ilości wody, tak aby uzyskać uczucie wyraźnego pragnienia.

Następnie należy normalnie położyć się spać i obudzić się po 5-6 godzinach, załatwiając ew. potrzeby fizjologiczne. Przy łóżku należy postawić szklankę zimnej wody i dla pogłębienia pragnienia zjeść trochę soli (pieprzu, chili), następnie zasnąć, myśląc o wodzie stojącej przy łóżku wykonując często testy rzeczywistości. Istnieje duże prawdopodobieństwo, ze będziemy śnić o piciu i w konsekwencji dojdziemy do wniosku ze to sen.

VI. Technika UILD (Urinate Induced Lucid Dream) - "metoda uryny":
Jest to technika trochę ryzykowna, ze względu na pęcherz moczowy, ale jest.
Polega na wypiciu dużej ilości wody przed snem i pamiętaniu o zrobieniu testów rzeczywistości, za każdym razem gdy jesteśmy w ubikacji. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że właśnie o tym będziemy śnić i co najważniejsze, przeprowadzimy test rzeczywistości.

========================

Techniki świadomego śnienia
Technika don Juana

Oneironautyka korzysta z wielu różnych technik pracy z umysłem, które każdy oneironauta dobiera sobie według własnego uznania, zaobserwowanej skuteczności i intuicji. Nie wszystkie techniki, które poznajemy na kursach, należy ćwiczyć w tym samym okresie praktyki. Wydaje się nawet, że jest to niemożliwe, gdyż w przeciwnym wypadku trzeba by poświęcić na ćwiczenia parę godzin dziennie.

Don Juan Matus był szamanem, Indianinem Yaqui i nauczycielem Carlosa Castanedy - autora serii książek o wtajemniczeniu szamańskim. Część tej serii zastała już przetłumaczona na język polski i znajduje się w księgarniach. Jedną z praktyk szamańskich, których nauczał don Juan jest świadomy sen. Technika don Juana polega na umiejętności spojrzenia we śnie na własne dłonie. Gdy zobaczymy własne dłonie we śnie skojarzymy to ze świadomością. Aby tak się stało należy 4-5 razy dziennie powtarzać krótkie ćwiczenie. Polega ono na tym by:

1. Usiąść wygodnie i uspokoić swoje myśli, obserwując swój oddech. Nie zamykamy oczu, lecz pozwalamy rozluźnić się im. Powoduje to efekt nieostrego widzenia, jakby za mgłą. Oczy bardzo delikatnie „zezują” do środka, są totalnie rozluźnione, ale otwarte.

2. Podnosimy swoje dłonie tak, by znalazły się w polu widzenia, przed oczami. Oczy cały czas są rozluźnione, a obraz dłoni nieostry.

3. Teraz powoli wyostrzamy swój wzrok i dokładnie przyglądamy się swoim dłoniom. Cały proces podobny jest do zmiany ostrości kamery telewizyjnej. Wyobrażanie sobie, że nasze oczy są obiektywem kamery bardzo pomaga w tym ćwiczeniu. Wyostrzanie wzroku trwa 2-3 sekundy. Przyglądając się swoim dłoniom, należy zwrócić swoją uwagę na wrażenia wizualne, przenieść uwagę na proces percepcji. W czasie przyglądania się własnym dłoniom należy powtórzyć dwa, trzy razy zdanie: „Widzę swoje dłonie we śnie, wiem, że teraz śnię”.

4. Następnie pozwalamy sobie na rozluźnienie wzroku i uwagi. Obraz dłoni znowu staje się nieostry, a uwaga nie jest skupiona na niczym.

5. Teraz znowu powtarzamy punkt 3, a potem 4. Zmiana ostrości widzenia i uwagi następuje 4-5 razy, a ostatnim razem odbywa się w wyobraźni po zamknięciu oczu. Wtedy możemy sobie wyobrazić, że w jakiejś scenie ze snu podnosimy dłonie do góry, przyglądamy im się i uświadamiamy sobie: „Widzę swoje dłonie we śnie, wiem, że teraz śnię”.

6. Na koniec należy posiedzieć w spokoju przez parę minut, nie myśląc o niczym i wstać, przechodząc do codziennych zajęć.

Całe ćwiczenie należy powtórzyć przed położeniem się spać, oczekując, że obraz naszych dłoni pojawi się we śnie, a my rozpoznamy dzięki temu, że śnimy.

Everything that has a (born) beginning has an end (in death).

"Zaprawdę, Moc jest krewną konieczności,
i przychodzi, gdy człowiek jej pragnie" - Pitagoras
10-12-2012 17:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Impressum | Mitglieder | Regeln | Forensoftware MyBB