Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
O totemach celtyckich
Autor Wiadomość
konidziu
Wredny skórwiel

Liczba postów: 247
Dołączył: Sep 2012
Podziękowania: 0
Podziękowano -17 razy w -17 postach
Post: #1
O totemach celtyckich
Nie wiem gdzie to wrzucić więc niech będzie tu jak coś to się przerzuci.


Można by, na modelu Koła przedstawić 5 światów na podstawowym Kole Medycyny .
1.WSCHÓD – to świat, królestwo zwierząt latających, ptaki, owady, ssaki – ich domeną jest – odbieranie – determinowanie/określanie – Domena Ducha
2.ZACHÓD –to świat, królestwo zwierząt pełzających , gady, płazy, robaki - ich domeną jest – odbieranie – dawanie - Domena ciała
3.POŁUDNIE – zwierzęta pływające – ssaki, gady ,płazy, ryby – ich domeną jest – odbieranie – zatrzymywanie – Domena Emocji
4.PÓŁNOC– czworo nożne stworzenia – zwierzęta czworonożne – ich domeną jest - odbieranie – odbiór - Domena Umysłu
5.CENTRUM – dwu nożni /ludzie i mityczne zwierzęta, - ich domeną jest – odbieranie – transformowanie, katalizacja / wywoływanie, przyspieszanie zmiany/. – Domena Duszy .

To koło opisuje najbardziej zrównoważony sposób wykorzystania naszej energii. To jest:
- dawać za pomocą emocji- Południe
- zatrzymywać z ciała fizycznego (przekształcenie poprzez stabilizację) - Zachód
- otrzymywać z umysłu - Północ
- ustalać/określać z duchem - Wschód
- katalizować, zmieniać z seksualną siłą z poziomu ciała lub z wyższego poziomu - z duszy - Centrum.
Często zaburzenia równowagi to zmęczenie i ból są tworzone, gdy są zamienione kierunki . Na przykład, często węzły są, gdy :
- zatrzymujemy z emocjami – Południe
- dajemy z ciała fizycznego- Zachód
- ustalamy/określamy z umysłu - Północ
- otrzymujemy z ducha – Wschód.
Problemy pojawiają się często w wyniku tego rodzaju choreografii energii, ponieważ nie jest ona symetryczna lub w zgodzie z tym, jak emocje, ciało, umysł i duch zostały zaprojektowane, aby działać najlepiej.


Natomiast w TRADYCJI CELTYCKIEJ podstawowe Koła zostało podzielone na:
1.WSCHÓD – z przodu ciała – totem Łosoś – Wskazujący drogę/ Przewodnik .
2.POŁUDNIE – prawa strona ciała – totem Kos - Pomocnik
3.ZACHÓD – z tyłu ciała – Koń – Opiekun
4.PÓŁNOC - lewa strona ciała – Węgorz - Rywal, Przeciwnik, Krytyk.

Podstawowym 20 totemom zwierząt, szczególnie uznawanym i cenionym dla Celtów przypisano te role, funkcje , w zależności od kierunku, funkcji spełnianej jako totem. I tak , zgodnie z Celtic Totem Animals , John Matthews:

1.BORSUK: a. jako przewodnik – zagłębia się głęboko w swoim działaniu; b. jako opiekun - oczyszcza drogę; c. jako rywal zadaje pytanie – czy można zobaczyć prawdę ?; d. jako pomocnik - sugeruje, że marzenia / sny mogą zaoferować pomoc.
2.NIEDŹWIEDŹ : a. jako przewodnik zapewnia, że – twoja prawdziwa ścieżka nigdy nie jest ukryta; b. jako opiekun ostrzega – uważaj na ukryte pułapki; c. jako rywal stawia pytanie – czemu unikasz tego problemu?; d. jako pomocnik zapewnia - sen może wyleczyć wiele dolegliwości, chorób.
3.PSZCZOŁA : a. jako przewodnik zapewnia – że odległość nie jest przeszkodą do prawdy; b. jako opiekun ostrzega - Uważaj na posunięcia, aby uniknąć ryzyka; c. jako rywal zadaje pytanie – której ścieżki jesteś naprawdę zwolennikiem ?; Która ścieżkę naprawdę wybierasz?; d. jako pomocnik sugeruje – że, prawdziwa słodyczy leży w sercu twojego życia.
4.KOS : a. jako przewodnik zapewnia , że cały świat jest przed tobą; b. jako opiekun zapewnia, że masz prawo do latania daleko; c. jako rywal zadaje pytanie - to, co się wtedy stanie?; d. jako pomocnik zapewnia, mój śpiew idzie, porusza się wraz z tobą.
5.KOT: a. jako przewodnik zapewnia, że krótka, na skróty droga nie zawsze jest najlepsza; b. jako opiekun sugeruje, że więcej wysiłku może być potrzebne tutaj; c. jako rywal zadaje pytanie - dlaczego zawsze wahasz się ?; d. jako pomocnik sugeruje - bądź wiernym sobie!.
6.KROWA: a. jako przewodnik sugeruje -obserwuj ścieżkę , na znaki kierunku; b. jako opiekun ostrzega - uważaj na łatwy wybór; c. jako rywal zadaje pytanie - w jaki sposób a to działanie może pomóc w rozwoju?; d. jako pomocnik sugeruje - zawsze jest coś wartego znalezienia, odkrycia.
7.ŻURAW: a. jako przewodnik sugeruje – strumień, prąd niesie cię naprzód; b. jako opiekun ostrzega – czuwaj, bądź uważny na każdy kierunek!; c. jako rywal zadaje pytanie-w jaki sposób będziesz kontynuować to jutro? ; d. jako pomocnik sugeruje - pozwól mi znaleźć jasną ścieżkę.
8.KRUK/WRONA:- a. jako przewodnik sugeruje - droga jest wolna, jasna gdy zamiary, intencję są prawdziwe; b. jako opiekun ostrzega - Patrzę i czekam!; c. jako rywal stawia pytanie – Po co oczyszczasz się tutaj?; d. jako pomocnik sugeruje - Pamięć pomoże tobie !.
9.PIES : a. jako przewodnik sugeruje - wywęsz najlepszą lokalizację, położenie!!; b. jako opiekun ostrzega- Bądź w twoim kursie!; c. jako rywal zadaje pytanie – Kto, co kto naprawdę zyskuje/ korzysta z tego?; d. jako pomocnik sugeruje – zawsze podążaj za twoim instynktem!
10.ORZEŁ: a. jako przewodnik sugeruje - z wysokiego miejsca, nie ma granic!; b. jako opiekun ostrzega - Niestrzeżony nie opuszczaj gniazda!; c. jako rywal zadaje pytanie – jaka jest twoja motywacja/argument?; d. jako pomocnik sugeruje - zawsze sprawdź, zbadaj wiatr zanim wzlecisz!!!
11.WĘGORZ: a jako przewodnik sugeruje - wszystko może płynąć jak woda; b. jako opiekun sugeruje - zawsze oglądaj , obserwuj ukryte prądy!; c. jako rywal sugeruje – z konsekwencja podążaj za działaniem!!!; d. jako pomocnik sugeruje - głębokie wody ukrywają skarb!!.
12.JASTRZĄB/SOKÓŁ : a jako przewodnik sugeruje - niebo jest jasne, przed tobą !!!; b. jako opiekun sugeruje - widzę, gdzie nie można zobaczyć !!!; c. jako rywal zadaje pytanie - co dostaniesz z tego?; d. jako pomocnik zapewnia - nic nie umknie mi!!.
13.KOŃ : a jako przewodnik sugeruje - razem możemy wygrać wyścig!!!; b. jako opiekun sugeruje - popatrz przed skokiem!!; c. jako rywal zadaje pytanie – jaki jest twój prawdziwy cel?; d. jako pomocnik sugeruje, zapewnia - Mogę zabrać cię wszędzie!!!!.
14.WYDRA : a. jako przewodnik sugeruje – bądź w domu na ziemi lub w wodzie!!!; b. jako opiekun zaleca – nie ustępuj przed atakiem!!!; c. jako rywal zadaje pytanie - dokąd ta droga, ścieżka prowadzi?; d. jako pomocnik sugeruje – pozwól mi poprowadzić, przeprowadzić ciebie przez fale uczuć!!!.
15.SOWA : a. jako przewodnik sugeruje, zapewnia - nawet w nocy mogę poprowadzić cię !!!; b. jako opiekun sugeruje, zapewnia - nic nie ucieknie , nie umknie mojemu wzrokowi, spojrzeniu!!!, c. jako rywal zadaje pytanie - co doprowadza cię do tego miejsca?; d. jako pomocnik zapewnia - wiedza to nie wszystko!!!.
16.ŚWINIA: a. jako przewodnik sugeruje – podążaj ścieżką niezachwianie, niezłomnie !!; b. jako opiekun sugeruje - nie wychylaj się , nie rób czegoś, co jest nietypowe!; c. jako rywal zdaje pytanie -dlaczego chcesz to zrobić?; d. jako pomocnik zapewnia , sugeruje - - kop głęboko w ziemi swojego życia!!.
17.ŁOSOŚ/JESIOTR: a. jako przewodnik sugeruje - skacz , podskakuj z całej swojej siły!!!; b. jako opiekun zaleca - uważaj na większe ryby!!; c. jako rywal zadaje pytanie - dlaczego podążasz tym kierunku?; d. jako pomocnik sugeruje - zawsze bądź uważny na możliwości, ewentualności!!!.
18.JELEŃ : a jako przewodnik sugeruje - nie ścieżka jest zbyt stroma lub kamienista !!!; b. jako opiekun sugeruje - prędkość , szybkość będzie wyprzedzić większość prześladowców; c. jako rywal zadaje pytanie - gdzie jest prawda w tym, czego szukasz?; d. jako opiekun zaleca - twoje życie jest pełne mocy!!.
19. ŁABĘDŹ : a. jako przewodnik sugeruje – ta ścieżka leży w strumieniu/ prądzie losu; b. jako opiekun sugeruje - bądź pewien, że wiesz co robisz!!!; c. jako rywal zadaje pytanie -czy myślałeś o tym? czy zastanawiasz się nad tym? ; d. jako opiekun sugeruje, zapewnia - mądrość znajdujemy , odkrywamy w nieoczekiwanych miejscach.
20.WILK : a. jako przewodnik sugeruje- udaj się na najmniej uczęszczane ścieżki; b. jako opiekun sugeruje – stado, wataha czka nigdy nie jest za daleko; c. jako rywal zaleca – poluj tylko na to , co można zjeść!!; d. jako pomocnik sugeruje – rozróżnij prawdę od kłamstwa!!!.

Sugeruję pracę w podobny sposób z każdym totemem, biorąc pod uwagę aspekty pozytywne i negatywne poszczególnych totemów i ich roli kierunkowej do poszczególnych aspektów : przewodnika – Wschód , opiekuna – Zachód, , - Północ - rywala – konkurenta/tego, co cię powstrzymuje, blokuje/, oraz pomocnika – Południe. Każde zwierzę, jako totem, z którym pracujesz w tych specyficznych aspektach przyniesie ci inne informacje, przesłania, wiadomości, które połączone razem dadzą całościową informację w danej sytuacji, o którą pytasz, rozwiązania kwestii, problemu , który chcesz rozwiązać, przy pomocy danego totemu zwierzęcia.


Krótki Rys Symbolizm zwierząt , ich cech, atrybutów, które możemy wykorzystać.

ALIGATOR, KROKODYL - Matczyna Ochrona, Połączenie z Matką Ziemią, Ochrona przed Manipulacją, Zrozumienie Oszustwa, Rewanż Przez Cierpliwość ,Intuicja , Przewidywanie Pogody, Dostęp do Starożytnej Wiedzy, Agresja, Przetrwanie, Przystosowanie się.
BIZON- Kreatywność Ziemi, Kobieca Odwaga, Obfitość, Wiedza, Wspaniałomyślność, Gościnność, Dzielenie się Pracę, Odwaga, Siła, Wyzwanie, Przetrwanie, Dawanie dla Większego Dobra, Formułowanie Korzystnych Planów/Zamiarów, Modlitwa, Świętość, Budowniczy Życia.
BORSUK - Stróż Historii, Śmiała Samo Ekspresja , Agresywności, Samotność, Nastawienie , Pasja, Spryt, Zemsta, Rewanż, Wytrwałości, Kontroli, Antidotum do Bierności lub Szykanowania, Upór do naprawiania Misji, Ugruntowanie, Świadomość Ziemi, Magia Ziemi i Mądrości, Twórcze Działanie w Kryzysie, Ochrona Praw i Duchowych Idei.
BÓBR- Twórca, Budowniczy, Zbieracz
BYK- Bogactwo/Obfitość, Potencja, Wspaniałomyślnoś
/Dobroczynność, Urodzajność/Płodność
DELFIN- Zmiana, Mądrość, Równowaga, Harmonia, Umiejętność Komunikacji, Wolność, Zaufanie, Magia Elementu Wody , Życie, Oddech, Komunia z Naturą, Ochrona, Psychiczna Świadomość, Elokwencja/Sugestywność, Wolność, Magia, Odkrycia, Prawda, Dobroć/Życzliwość, Gra/Zabawa.
DIABEŁ TASMAŃSKI - Samo obrona/ochrona, Ochrona Terenu, Zdolności do Wytrwałości , kiedy to Konieczne, Zdolność Rozumienia/Zrozumienia/ Porozumienia w Jaki sposób i Kiedy Walczyć
DZIK- Duch Wojownika, Przywództwo, Kierownictwo
FOKA- Ochrona, Świadome Sny, Kreatywność, Miłość, Tęsknota, Dylematy, Aktywna Wyobraźnia ,
GEPARD - Zdolność, by Skupić/Koncentrować się Uważnie na Czymś w Krótkim Okresie Czasu, Szybkość, Wysoka samoocena, Przyspiesza Czas, Ostrość Wzroku, Szybkości, Sprawia, że Wydarzenia Występują/Pojawią się Szybciej
GĘŚ - Obmawianie, Rodzicielstwo, Efektywna Moc, Łączenie Poszukiwania, Podróż do Legendarnych Miejsc, Szczęście, Niewinność, Opowiadanie Opowieści, Urodzajność, Wierność, Symbol 8 i Nieskończoności
GOŁĄB- Pokój, Miłość, Posłaniec Duszy/ducha, Kobiece Energie, Macierzyństwo, Przepowiada przyszłoś
GÓRSKI LEW/PUMA /KUGUAR Używa Władzy/Mocy Przywództwa Mądrze i Bez Ego, Utrzymuje w równowadze Władzę/Moc, Intencja/Zamiar, Siła, Zdobywa Wiarę w Siebie, Wolność od Winy, Sprytny/Przebiegły
JAGUAR- Widzi Drogę Wewnątrz Chaosu, Bałaganu, Rozumie Schematy/Wzory, Poruszanie się Bez Lęku w królestwach innych światów, Ułatwia Pracę Duszy, Daje pełnomocnictwo Sobie, Porusza się po Nieznanych Miejscach, Zmienia kształt, Duchowe Widzenie , Uwalnia Lęki,
JASTRZĄB - Jasnowidzący, Być Uważnym/ Spostrzegawczym, Dalekie/Odległe-Wspomnienia, Wiadomości/Przesłania od Ducha, Opieka , Przypomnienie Minionych/Dawnych Żyć, Odwaga, Mądrość, Oświecenie, Widzi Większy Obraz, Kreatywność, Prawda, Doświadczenie, Mądre Użycie/ Stosowanie Możliwości, Pokonuje Problemy, Szlachetność, Pamięć/Wspomnienia, Oczyszczanie , Siła Wizji, Obrona, Nowe Życie, Pierwotna Siła Życia, Spełnienie, Posłaniec
JASZCZURKA- Niezależność od Ego, Siła Odnowy, w tym, co zaginie/utracone, Stawanie wobec Lęku, Kontrolowanie Snów, Poruszanie się w Różnych Światach, Ochrona, Zwinność.
KAMELEON - Używanie Koloru jako Kamuflażu, Przetrwanie, Cierpliwość, Możliwość, by Wspiąć się, by Osiągnąć Cele, Używanie Słońca jako Źródła Mocy/Siły
KOBRA- Przewodnik/Doradca Duszy, Wspomnienie Świata Duszy, Transmutacja/Zmiana Duszy, Minione/Przeszłe Wspomnienia Życia, Mądrość Bogini, Wolności od Religijnego Prześladowania
KOJOT- Zrozumienie, Że Wszystkie Rzeczy są Święte-Lecz Nic nie jest Niezmienne, Inteligencja, Zdolność, aby Wyśmiać/Obrócić w Żart Czyjeś Własne Pomyłki/Nieporozumienia, Zmiana Kształtu, Równowaga Nauczania Między Ryzykiem i Bezpieczeństwem, Oświecenie, Tajemniczość, Błaznowanie i Humor, Mądrość od Głupoty, Upiększanie, Wnikliwość Wglądu, Wesoły
KOLIBER- Posłaniec/Łącznik/Zwiastun, Korek/Zatyczka Czasu.
KOŃ- Bogini, Ziemia, Podróż, Moc, Wolność, Siła, Ruch, Wdzięk, Godność, Wytrzymałość, Wytrwałość, Wierność, Podróż/Droga, Szybkość, Przyjaciele, Lojalność, Astralna Podróż.
KOS- Czarowanie, Sztuka magiczna, Brama, Wewnętrzna Rozmowa, Połączenie, Zrozumienie Energii Matki Natury
KOT- Niezależność, Ochrona, Miłość, Pozwala nam, by Śnić, Marzyć, Widzieć we śnie jego Sny, Pomocny w Medytacji, Zdolność, by Walczyć, kiedy jest się Osaczonym, Tajemnica, Magia, Opieka, Obojętność, Zmysłowość, Powściągliwość, Równowaga, Mądrość, Odzyskiwanie Mocy, Reinkarnacja, Silny/Mocny Obrońca, Samo - Zabezpieczenie/ Pewny Siebie, Szukanie Schowanej Informacji, Widzenie
Duchów
KOZA/KOZIOŁ- Niezawodna Zapłata, Szukanie Nowego Wzrostu
KROWA - Bycie Czujną na Niebezpieczeństwa, Zadowolenia, Wielka Matka Bogini, Miłość, Związek/Połączenie, do Traw/Łąk, Dzielenie się przez Wspólnotę, Witalność, Zdrowie, Pomyślność, Życie Ziemi, Pokarm/Wartości odżywcze, Macierzyństwo
KRÓLIK, ZAJĄC- Podstęp, Szybkie Myślenie/Rozumowanie/Rozważanie, Pokora, Wzmacnianie/Potwierdzanie Słuszności Intuicji, Uwolnienie od Lęku, Pokonywanie Przeszłości, Zdecydowanie/Postanowienie do Zmiany, Urodzajność/Płodność, Nowe Życia, Żywotność, Wykarmianie , Odrodzenie, Bilans/Równowaga
KRUK - Leczenie/Uzdrawianie, Wtajemniczenie/Inicjacja, Ochrona, Magia, Zmiana Kształtu, Tworzenie Świata, Wsparcie Przy Pomocy Przepowiedni/Wróżby, Mądrość, Elokwencja ,Magia Wiedźmy, Oszust, Nauczyciel, Chomik/Ciułacz.
KUGUAR - Stosowanie Władzy/Mocy Przywództwa Mądrze i Bez Ego, Równoważenie Władzy/Mocy, Intencja, Siła, Zdobywanie Wiary w Siebie, Wolność od Winy, Spryt, Brutalność, Furia, Bezlitosny/Pozbawiony Skrupułów w Polowaniu, Poszukanie Wolności, Zrównoważona Intencja, Siła/Moc, Spotykanie się z uznaniem Władzy/Mocy, Odwaga, Szybkość, Równowaga
LAMPART, LAMPART ŚNIEŻNY- Czułość na Dotknięcia, Śledzenie, Podchodzenie do Kogoś Niewidocznego, Zmiana w Światach Cienia, Komunikacja z Królestwem Roślin, Zrozumienie Czyjejś Strony Cienia, Powierza komuś Wewnętrznie Siebie, Zwinność, Siła
LEW- Pozwala Ujść Stresowi, Silne Więzi Rodzinne, Siła, Odwaga , Energia, Dzikość, Dochodzenie do Kobiecości i Mocy/Siły Żeńskiego słońca
LIS - Zmienia kształt, Zręczność, Biegłość w Obserwacji, Spryt, Ukrycie/Tajemnica, Kamuflaż, Kobieca Odwaga, Niewidoczność, Zdolność Spostrzegania Niewidocznego, Upór, Łagodność, Szybkość, Dyplomacja, Dzikość, Adaptacja /Dostosowanie, Chytrość, Mądrość, Ochrona, Dostarczyciel/Zaopatrzeniowiec, Inteligencja.
ŁABĘDŹ - Uczuciowy/Zmysłowy/Wrażliwy, Emocjonalny, Marzyciel, Mistyczny, Długowieczność, Budzi Prawdziwe Piękno Mocy Siebie, Dusza, Miłość, Piękno, Samo Transformacja, Wizerunek Siebie, Intuicja, Empatia, Magia Księżyca , Gracja/Wdzięk, Równowaga, Niewinność
ŁOSOŚ- Zrozumienie Wiadomości/Przesłania/Wróżby, Odrodzenie Duchowej Wiedzy, Instynkt, Upór/Trwanie, Determinacja, Mądrości, Inspiracja/Natchnienie, Odmłodzenie
ŁOSOŚ AMERYKAŃSKI- Zawzięty, nieustępliwy, Niepowstrzymana Długowieczność.
MRÓWKA- Cierpliwość, Wytrzymałość, Planowanie, Energia, Wspólne Mieszkanie, Gromadzenie dla Przyszłości, Grupowe Słuchanie, Pilnowanie, Wytrwałość, Iść krok za krokiem , Współpraca, Budowanie, Porządek i Dyscyplina
MYSZ- Nieśmiałość, Cicha/Milcząca Uwaga/Troska/, Zainteresowanie do Szczegółu, Zaczajenie się /Skrytość
NIEDŹWIEDŹ- Introspekcja, Leczenie, Samotność, Zmiana, Komunikacja z Duchem , Śmierć i Odrodzenie, Transformacja, Astralna Podróż, Kreator Snów, Szamanizm i Mistycyzm, Wizjoner, Obrona i Rewanż, Mądrość, Zamyślanie/Zastanawianie się , Konieczność Wycofania się, Odpoczynek, Naturalna Siła, Pierwotna Moc, Suwerenność, Intuicyjne Małżeństwo/Połączenie się z Instynktem, Obudzona Moc Podświadomości, Introspekcja, Matka, Spryt/Podstęp, Uzdrowiciel, Śnienie/Marzenie, Kierownictwo, Związek z Twórcą, Naturalny Farmaceuta
NIETOPERZ - Śmierć i Odrodzenie, Stróż, Opiekun Nocy, Czyściciel
OWCA , BARAN - Zaufanie/Pewność Siebie , w Możliwości/Umiejętności, Płodność/Urodzajność, Odwaga, Nowy początek, Obfitość, Pewności na Nowych Obszarach/Rejonach/Polu, Ofiara/Poświęcenie, Przełom/Punkt zwrotny, Osiągnięcia,
PAJĄK- Mistrz Tkacz, Tkacz Sieci Fatum/Losu, Mądrość, Kreatywność, Boska Inspiracja/Natchnienie, Zmiana kształtu, Zrozumienie Wzorów Iluzji, Żeńska Energia dla Twórczej Siły Życia, Twórczość/Kreatywność, Łączenie Przeszłości z Przyszłością, Tworzenie Możliwości, Tkacza Pierwotnego/Początkowego Alfabetu.
PANTERA- Astralna Podróż, Stróż/Opiekun Energii, Symbol Kobiecości, Zrozumienie Śmierci, Odbieranie Mocy/Powrót Mocy, Zdolność, by Poznać Ciemność, Śmierć, Odrodzenie, Szybkość, Spryt, Siła Wytrwałość, Śmiałość, Piękno. Zdobywanie, Zaufania, Pewność Siebie
PIES- Kierowanie, Ochrona, Lojalność, Wierność, Oddanie, Zaufanie
PSZCZOŁA- Związek z Boginią Dianą, Wyrozumiała dla Żeńskiej Wojowniczej Energii, Reinkarnacja, Komunikacja z Umarłymi, Pomaga Ziemi - Związek do Ducha, Przechodzenie do Ich Właściwego Miejsca, Koncentracja, Prosperowanie, Organizacja, Urodzajność i Słodycz Życia, Słodyczy Łagodności, Wdzięku.
RAK- Zdolność, by Uciec przez Przesuwanie strony doświadczenia/na bok , Zdolność zrozumienia Mocy Tańca, Zdolność, by Ruszyć się Przez Wodę (Emocje), Męski Aspekt Wspólnoty, Ochrona Przestrzeni/ Domu
REKIN- Zdolność, by Poruszać się Stale, Bezlitosny/pozbawiony skrupułów, Nigdy nie będzie Schwytany przez Zaskoczenie, Zdolność, by Obronić Siebie, Myśliwy, Przetrwanie/Przeżycie, Przystosowalność
ROSOMAK - Odwet/Rewanż, Wyrozumiała Agresja, Ochrona Przeciw Napastnikom, Wielopoziomowa Ochrona, Wytrzymałość, Ugruntowanie/Uziemienie, Dzikość/gwałtowność
RYŚ AMERYKAŃSKI- Jasna Wizja w Ciemnych Miejscach, Czujność, Podejrzliwość, Poszukiwanie Starożytnej, Mistycznej Tajemnicy/Misterium , Zdolność, Możliwość, by Żyć w Samotności, Możliwość Przejrzenia Masek
RYŚ- Przenikliwość Wzroku, Przepowiednia, Rozwija Psychiczne Zmysły, Dozorca wszystkich Sekretów i Tajemnic, Ruch/Rozwój Przez Czas i Przestrzeń, Sekrety i Wizja Schowanego i Niewidocznego/Ukrytego
SALAMANDRA- Łączy Ziemię i Wodę, Związek/Połączenie do Wspomnień Duszy, Zmiana, Komfort psychiczny w Ciemności, Zdolności, by Założyć Osłonę wobec Przeciwności
SARNA/ JELEŃ- Łagodność, Uzdrawianie, Związek z Ziemią i Lasem, Wspaniały Węch, Gracja/Wdzięk, Szybkość, Bycie Czujną na Jakiegokolwiek Niebezpieczeństwa, Psychicznych Moc, Niewinność, Niewiniątko, Miłość, Dobroć, Wrażliwość, Duma, Niezależność, Oczyszczenie, Siła, Szlachetność.
SKORPION - Śmierć, Odrodzenie, Transmutacja/Przekształcanie/Zmiana, Odrzucenie Negatywności,
SKUNKS- Zmysłowość, Poważanie, Szacunek do Siebie, Bystrość, Transformacja, Życie, Śmierć, Odrodzenie, Obsypywanie, Urodzajność, Transmutacja
SŁOŃ- Starożytna Moc, Inteligencja, Dzikość, Pierwiastkowa Magia, Dodatkowa Moc, Ochrona, Narzucanie wewnętrznego Ducha
SOKÓŁ- Leczenie Duszy, Towarzyszący Duszy w powrocie do Świata Duszy, Szybkości Nauczania, Kontrolowanie Szybkości i Ruchu, Magia Słyszenia, Astralne Podróżowanie, Uzdrawianie
SOWA Cichy i Szybki Ruch, Widzenie Za Maskami/Zasłoną, Ostry Wzrok, Posłaniec Sekretów i Omenów, Zmieniająca Kształt, Związek Między Ciemnością, Niewidocznym Światem i Światem Światła/Jasności, Komfort psychiczny z Cieniem Ja, Księżyc Magii, Wolność, Cicha Mądrość, Nocna Wizja, Uzdrawiające Moce, Magia, Obojętność, Zmiana, Tajemnica Magii, Omeny, Sztuka, Czujności, Magia Nocy , Prawda, Cierpliwość.
SZERSZEŃ, OSA- Użycie/Stosowanie Żeńskiej Wojowniczej Energii, Podwójny, Zrozumienie Społeczeństwa Kobiet , Wspólnota Mieszkaniowa
SZOP PRACZ - Ciekawość, Kreatywność, Sprawność, Zmiana Wyglądu,
ŚWINIA, MACIORA/LOCHA- Starucha/Wiedźma Bogini, Zakorzeniona/Osadzona Głęboko Prawda, Głęboka Magia Ziemi , Dawna Wiedza Życia, Inteligencja, Spryt, Wspaniałomyślność, Pokarm/Pożywienie, Odkrycia
TARANTULA- Zdolność do Zrzucania Zewnętrznej Skóry (Masek) i Przekształcania/Transformacji, Kreatywność, Przędzenie Sieci, by Usidlić Wrogów, Obrona Terenu, Zastraszanie/Onieśmielenie Wzrokiem, Użycie/ Stosowanie Środowiska, by Ukryć Siebie
TYGRYS- Władza/Moc, Energia, Siła i Wola Władzy/Mocy wobec Przeciwności, Działanie Odpowiednie do Czasu, Sposobu, Działania Na Zewnątrz , Analiza/Badanie, Pasja, Oddanie/Poświęcenie, Zmysłowość
WĄŻ - Ulotność, Transmutacja, Badanie Tajemnic Życia, Prymitywna/Pierwotna lub Pierwiastkowa Energia, Ochrona od Religijnego Prześladowania, Energia Bogini, Psychiczna Energia, Twórcza Mocy, Nieśmiertelność, Odrodzenie, Zmartwychwstanie, Zapoczątkowania/Inicjacja, Mądrość, Leczenie/ Uzdrawianie, Transformacja/Przekształcenie/Zmiana.
WIELORYB - Dozorca/Strażnik Zapisu dla Całkowitej Wieczności, całkowita Wiedza Związana z Głosem/Wypowiedzią, , Psychiczne/Duchowe i Telepatyczne Zdolności, całkowity Aspekt Morza, Piękno Ruchu, Tworzenie/Kreacja, Moc/Siła Śpiewania, Przebudzenie Wewnętrzne/Duchowe Głębi/Pełni, Starożytna Wiedza, Dźwięk Świadomości
WIEWIÓRKA- Pielęgnowanie/Ochrona, Przechowywanie/Magazynowanie, Działalność, Przygotowanie
WILK- Stawia czoła wobec Końca Czyjegoś Cyklu z Godnością i Odwagą, Śmierć i Odrodzenie, Duchowy Nauczyciel Instynkt Połączony z Inteligencją, Społeczny/Towarzyski/Stadny i Docenia Wartości Rodziny, Przechytrza Wrogów, Przydatna Solidność/Bystrość/Krzepkość, Zręczny w wewnętrznej Ochronie Siebie i Rodziny, Wymaga Korzyści Zmiany, Intuicja, Nauka, Cień, Udostępnia ochronę, Rytualny, Lojalny, Duchowy, Odnajduje Drogi, Psychiczna/Duchowa Energia, Wewnętrzna/Duchowa Boskość, Nauczanie, Staranne Nauki, Spryt, Uciekający od Myśliwych, Zdolności do Omijania obok Niewidocznego Niebezpieczeństwa , Astralny Wilk Może Prowadzić Ciebie do Duchowego Nauczyciela, Silna Ochrona, Duchowe Kierownictwo/Prowadzenie w Snach i Medytacjach, Nauczyciel, Sukces, Wytrwałość, Stabilność/Równowaga Myśli/Opinii
WRONA - Stróż/Opiekun Miejsca Przed Istnieniem, Przenosiciel Dusz od Ciemności do Światło, Praca Bez Lęku w Ciemności, Kierownictwo, Praca z Cieniem, Ruch, Posunięcia Swobodnie w Próżni, Rozumie, że wszystkie Rzeczy Odnosiły się do Etyki, Zmienia kształty, Tajemna/Sekretna Magia Tworzenia, Złodziejka, Oszustwo, Śmiałość, Zręczność, Przebiegłość, Samotne Nastawienie, Przynosi Wiedzę/Wiadomości, Szybkość, Elokwencja
WYDRA- Radość, Figlarność, Dzielenie się, Kobieca Moc, Przydatność, Przygoda, Magia Radości/Przyjemności, Młodzieńcza Bujność, Zapał, Śmiech, Ciekawość, Psota.
ŻABA, ROPUCHA- Wrażliwość, Medycyna, Ukryte Piękno i Siła, Oczyszczanie, Magia, Leczenia, Wiara/Zaufanie, Cud/Misterium
ŻMIJA- Transformacja, Leczenie , Energia Życia, Odrodzenie, Zmartwychwstanie, Zapoczątkowanie, Mądrość, Spryt, Reinkarnacja
ŻÓŁW - Symbol Ziemi, Związek/Połączenie z Centrum, Umiejętności/ Sztuka Nawigacji, Cierpliwość, Jednolite Granice/Własne Granice , Związany z Kobiecymi Chorobami, by Uzdrowić Kobiece Choroby, Respektuje/Szanuje Granice Innych, Rozwija Nowe Pomysły/Pojęcia, Samo Zaufanie/Zależność, Upór, Pokojowa Obrona, Macierzyństwo, Łączy Niebo z Ziemią, Przebudzenie ku Możliwościom/Okazjom, Twórcze Źródło, Uzasadnione Decyzje, Planowanie, Przystosowalność, Powolny Postęp, Wycofanie się, Uziemienie/Ugruntowanie, Niewinność/Cnotliwość, Pielęgnowanie/Ochrona, Matka Ziemia, Długowieczność

Zwierzęta mityczne:
FENIKS - Pokonywanie Niemożliwych Przeciwności, Reinkarnacja, Nowe Życie / Cykle, Oczyszczająca Energia Ognia, Odrodzenie, Odnowienie, Wzrost Duchowy , Siła Energii,
JEDNOROŻEC- Duch Czystości/Niewinności, Niewinność, Dzieciństwo
SFINKS- Zapoczątkowanie/Inicjacja/Wprowadzenie, Koniec Cyklu, Element/ Pierwiastek Magii Spotykanie się z Ciemną Matką
SMOK CIEMNOŚCI /Wyvern-Wivern/- Odwet/Rewanż, Zemsta/Kara, Tworzy Ochronne/Opiekuńcze Bariery wobec Lęku jako Obrona/Broń .




Źródło - internety a dokładnie największy szatan współczesnego świata Facebook. Warsztaty szamańskie na fb.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2014 03:06 przez konidziu.)
08-15-2013 12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
~Kas
Niezarejestrowany

 
Podziękowania:
Podziękowano razy w postach
Post: #2
RE: O totemach zwierzęcych
To nie powinno być gdzieś w dziale o szamanizmie? oO

Btw, stworzenia mityczne nie są przez większość szamanów uznawane za totemy, jako, że nie występują w naturze; tak samo, zwierzęta udomowione, ponieważ służą już człowiekowi. Jednak te totemy które podałeś są niby celtyckie, więc dobrze byłoby zmienić nazwę tematu na "o totemach celtyckich" czy coś, żeby nie mylić z totemami używanymi przez tradycyjnych szamanów. Uśmiech
08-15-2013 12:43
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Impressum | Mitglieder | Regeln | Forensoftware MyBB