Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Suplementacja potasu
Autor Wiadomość
Diego Offline
Magic Medic

Liczba postów: 89
Dołączył: Nov 2013
Reputacja: 4
Podziękowania: 1
Podziękowano 2 razy w 1 postach
Post: #1
Suplementacja potasu
Potas, podobnie jak magnez (opisany w innym artykule), ma niebagatelny wpływ na dobrą kondycję naszego mózgu, która jest niezbędna w działaniach magicznych. Istota działania potasu w działaniach magicznych jest podobna do tego, o czym wspomniałem przy magnezie. Krótko mówiąc – potas, tak samo jak magnez, jest szczególnie istotny i szybko możemy doświadczyć jego niedoborów, przy częstych działaniach, takich jak intensywne medytacje, tworzenie myślokształtów, wizualizacja czy inne działania magiczne. Ogólnie wszędzie tam, gdzie pracuje mózg.

Funkcja potasu :

Pomijając biochemiczne szczegóły, potas, wraz z sodem uczestniczą w powstawaniu potencjału spoczynkowego i czynnościowego błony komórkowej neuronów, a także w przewodzeniu impulsów nerwowych.
Potas wspomaga także dotlenienie mózgu. Gdy ten jest lepiej dotleniany, koncentracja i procesy myślowe ulegają poprawie. W tym także, wspomniane w pierwszym akapicie, sprawy czysto magiczne.
Obok tych funkcji, potas bierze udział także w kontrolowaniu skurczów włókien mięśniowych i pracy mięśni, odpowiada za utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej, reguluje pH wewnątrz komórki i panujące w niej ciśnienie osmotyczne, jest aktywatorem wielu enzymów komórkowych, pobudza wydzielanie insuliny.


Nadmiar potasu.

Jest to sytuacja niezwykle rzadka, więc nie będę poświęcał jej tutaj czasu. Głownie dzieje się tak przy chorobach nerek, gdy potas nie jest prawidłowo usuwany z organizmu i co za tym idzie, kumuluje się.


Co sprzyja niedoborom?

Stres, wysiłek umysłowy, fizyczny, pocenie się, nadciśnienie.
Dieta obfitująca w sól, słodycze, kawę oraz alkohol, także powoduje zwiększenie wydalania tego minerału, a co za tym idzie, powoduje objawy niedoboru potasu.

Niedobory występują także w przypadkach czysto patologicznych, gdzie mamy do czynienia z przewlekłymi biegunkami, wymiotami, czy chorobami układu sercowo-naczyniowego, niedoborem aldosteronu (hormon produkowany przez nadnercza), a także niedoczynnością tarczycy.

Stosowanie leków moczopędnych wzmaga wydalanie potasu, a także niektóre leki nasercowe i te stosowane przy nadciśnieniu. Szczególną uwagę na poziom potasu powinny zwracać też osoby, które się odchudzają.


Objawy niedoboru :

Niedobór potasu określany jest jako hipokaliemia.
Mogą wystąpić opuchlizny nóg, rąk. Często występuje też nadciśnienie lub nieregularne bicie serca. O braku tego pierwiastka w organizmie mogą świadczyć skurcze mięśni nóg, występujące podczas wysiłku, lub samoistne drżenie mięśni. Skurcze mogą nasilić się podczas upałów, gdy z potem z organizmu ‘ucieka’ więcej potasu. Może wystąpić też podenerwowanie lub zmęczenie, ogólne osłabienie organizmu, apatia, senność.
W sytuacjach ekstremalnych, gdzie mamy bardzo niski poziom potasu, może dość do : chronicznego zmęczenia, wzdęć, zaparć, omdleń, poważniejszych zaburzeń rytmu serca.


Suplementacja i żywność bogata w potas.

Osoba dorosła powinna dostarczyć plus-minus 2000-3000mg potasu/dobę (niektóre źródła podają nawet 2000-4000mg/dobę – wszystko zależy od stylu życia. Inne będzie ono u maga alkoholika, uzależnionego od kawy, który sól, pozostałą po kręgu, zlizuje z ziemi, a potem idzie pracować w kopalni, a inne u kierowcy autobusu).

Potas jest regularnie przez nas tracony – czy to przez nerki, czy przewód pokarmowy. W pokarmach, które spożywamy, jest go często za mało, by pokryć zapotrzebowanie naszego organizmu na ten pierwiastek. Powodem jest obróbka, której poddawana jest żywność.

Suplementacja farmakologiczna jest często wyjściem w sytuacji, gdzie nasz dostęp do pokarmu bogatego w ten zbawienny pierwiastek jest ograniczony. Można znaleźć różne wariacje suplementów – np. Magnez + Potas + B6.

Lepszym wyjściem jest wzbogacenie diety w odpowiednie produkty. Niżej zamieszczam krótką listę produktów, którymi warto się wspomagać.

- Fasola biała,
- szpinak,
- ziemniaki gotowane w mundurkach,
- suszone owoce (!) – morele, figi, brzoskwinie, jabłka, rodzynki,
- kasza gryczana,
- pierś z kurczaka,
- awokado,
- banan,
- pieczarki,
- kiwi,
- seler,
- pomidory,
- grejpfruty
.



Źródło : internet, wiedza własna
01-12-2014, 20:39
Znajdź Posty Reply


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Impressum | Mitglieder | Regeln | Forensoftware MyBB