-----
Autor Wiadomość
niczka Offline
Użytkownik

Liczba postów: 14
Dołączył: Jul 2013
Reputacja: 0
Podziękowania: 1
Podziękowano 1 razy w 1 postach
Post: #1
-----
------
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-17-2017, 01:08 {2} przez niczka.)
05-01-2014, 20:04
Znajdź Posty Reply
Olimpia Niedostępny
...
********

Liczba postów: 5,086
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 85
Podziękowania: 928
Podziękowano 1298 razy w 645 postach
Post: #2
RE: czym się objawia śmierć mentalna?
... Chyba śmierć astralna? Bo owszem jest coś takiego jak ciało mentalne, ale ono umiera wraz z ciałem fizycznym, bo to jest ciało przez, które się logicznie myśli, wierzy się, tam się zapisują uwarunkowania, normy nam narzucone itp.

Choć... Często się używa słowa "mentalny" jako zamiennik "astralny"...
Normalność to wymysł.
Skupiają się w stado i "normalność" tworzą na podstawie wypadkowej średniej reakcji i poglądów innych Owiec w stadzie.
Boją się uwolnienia Woli ponad Formę.
Są niewolnikami Formy (Materii i spraw materialnych).
-----------
Różnica pomiędzy mną a resztą jest taka, że ja sie nie boje być nie akceptowana.
05-02-2014, 10:30
Znajdź Posty Reply
Ptik Offline
Zbanowani

Liczba postów: 21
Dołączył: Apr 2014
Podziękowania: 0
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #3
RE: czym się objawia śmierć mentalna?
„W ciągu życia esencje które otrzymaliśmy od rodziców,pozostają wewnątrz centralnego kanału w formie dwóch kulek jasnego światła,czyli Bindu.

Jedna z nich znajduje się na górnym końcu centralnego kanału w czakrze wierzchołka głowy

w formie odwróconej białej sylaby HAM

Druga przebywa na dolnym końcu centralnego kanału w formie czerwonego ASZE

czyli kreski A podobnej do płomienia świecy.

Białe Bindu odpowiada elementowi męskiej energii odziedziczonej po ojcu dla wyrażenia współczucia

Czerwone Bindu koresponduje z elementem żeńskiej energii odziedziczonej po matce dla wyrażenia mądrości.

W momencie poczęcia białe i czerwone elementy męskiej i żeńskiej energii łączą się ze sobą i tak rozpoczyna się nasza egzystencja.

W podobny sposób elementy te łączą się ponownie podczas rozpuszczenia.


Kiedy zbliża się śmierć,Bindu zaczynają się do siebie zbliżać.

Najpierw świadomość rozpuszcza się w fazie wizji,podczas gdy białe Bindu z wierzchołka głowy zaczyna „zstępować” w dół

centralnego kanału w kierunku serca.

W tym momencie pojawia się świetlista biała wizja,podobna do światła Księżyca na bezchmurnym niebie.

Równocześnie ustają 33 rodzaje myśli związanych z pierwszą podstawową Klesią-agresją.

W drugim etapie wizja przechodzi w”zwiększanie”

podczas gdy czerwone Bindu poniżej czakry pępka zaczyna wznosić się w kierunku serca.

W tym czasie pojawia się świetlista czerwona wizja podobna do światła Słońca na bezchmurnym niebie.

Teraz całkowicie zanika 40 aspektów myśli związanych z drugą podstawową Klesią-pożądaniem.



W trzecim etapie”zwiększanie” przechodzi w „osiągnięcie”,podczas gdy dwa Bindu(białe i czerwone) spotykają się w czakrze serca

i stapiają,ściskając świadomość między sobą.


W tym czasie ustaje 7 myśli związanych z ignorancją i pojawia się całkowicie ciemna wizja

podobna do bezchmurnego nieba bez światła słonecznego,księżycowego lub gwiazd.

Wewnętrzny oddech zanika i w kontekście samsary jest to moment nazwany”śmiercią”

Jeżeli nie ćwiczyliśmy umysłu podczas praktyki,w tym momencie tracimy świadomość.

https://opolczykpl.wordpress.com/wedy-a-...nszczyzna/


Szczegółowy opis doświadczeń w Bardo Dharmaty
 
-zjawisko mirażu
doświadczanie utraty mocy nad ciałem
-poczucie jakby miażdżenia i zapadania ciała w podłogę (element ziemi)
-nie można zamknąć oczu i widzenie jest niejasne, pociemnione (zdolność wzroku)
-wizja jakby fatamorgany wody na pustyni, gdy ciepło unosi się wokół nas
-zjawisko kłębów dymu
-doświadczanie utraty uczuć (bólu, przyjemności lub bycia obojętnym) niczym jak się zasypia
-płyny ciała takie jak ślina, pot, łzy… wysychają (element wody)
-poczucie pomieszania myśli i rozdrażnienia, nie słyszy się dźwięków z zewnątrz bądź wewnątrz uszu (zdolność słuchu)
-wizja jakby kłębów dymu wokół nas z komina
-zjawisko migocących ogników iskier
-doświadczanie utraty rozróżniania i poznawania ludzi, imion, miejsca czy rzeczy
-poczucie jakby utraty siły by jeść, pić oraz ciepła ciała (element ognia)
-oddychanie słabnie, przy czym wdech się skraca, a wydech wydłuża i jest lodowaty, nie można doświadczać zapachów (zdolność węchu)
-wizja jakby wielu migocących iskier ognia na tle ciemności wokół nas niczym by ktoś przed chwilą rzucił drewno w żar ogniska
-zjawisko płomienia lampki
-doświadczanie utraty mentalnych mocy i woli, by się skupić, rozpoznawać cel lub konsekwencje, oszołomienie, halucynacje i —-   zdezorientowanie, aż do braku kontaktu z otoczeniem
-ustanie oddychania, pogrubia się język i ciemnieje, oczy wywracają się ku górze, subtelne niewidoczne wiatry ciała opuszczają miejsca swych funkcji i rozpuszczają się w niezniszczalnej esencji w okolicy serca (element wiatru)
nie można odczuwać smaków i dotyku (zdolność smaku i wrażeń dotykowych)
-wizja jakby gasnącego płomienia lampki lub pochodni z czerwoną poświatą
-zjawisko bieli od księżyca oraz pozostałe zjawiska (czerwoności, czerni-nicości, przejrzystego światła), gdzie ustaje doświadczanie konceptualne (element świadomości)
-zjawisko bieli od księżyca jakby na czystym błękitnym jesiennym niebie, gdzie doznaje się klarowności podczas zaniku 33 stanów konceptualnych związanych szczególnie z wytwarzaniem gniewu (subtelne elementy białych esencji opadają do subtelnego centralnego kanału usytuowanego wzdłuż ciała)
-zjawisko czerwoności od słońca jakby płonącego na czystym niebie, gdzie doznaje się błogości podczas zaniku 40 stanów konceptualnych związanej szczególnie z wytwarzaniem pożądania (subtelne elementy czerwonych esencji unoszą się do subtelnego centralnego kanału w ciele)
-zjawisko czerni-nicości jakby zatracenia się w absolutnej ciemności, jak gdyby niebo i ziemia się spotkały, brak obecności, gdzie doznaje się braku procesu myślowego, stanu wolnego od konceptualności, po zaniku 7 stanów konceptualnych szczególnie związanych z wytwarzaniem niewiedzy (subtelne esencje biała od góry i czerwona od dołu spotykają się w kanale centralnym na poziomie serca zamykając w sobie najsubtelniejszy wiatr/umysł)
-zjawisko przejrzystego jesiennego nieba, jakby przejrzyste światło zalało wszędzie czyste błękitne jesienne niebo, niezmierzoną przestrzeń, gdy zaczyna wschodzić słońce, gdzie znowu jest obecność, ale poza wszelkimi stanami konceptualnymi (biała i czerwona subtelna esencja przechodzi i opuszcza kanał centralny poza ciało odpowiednio w dolnym intymnym miejscem i nozdrzami, uwolniony przez to najsubtelniejszy wiatr/umysł opuszcza zwłoki i zaczyna doświadczać stanu pośredniego bardo)
Z chwilą doświadczenia zjawiska bieli od księżyca, dalszy proces przebiegu śmierci nie jest znany zachodniej nauce (niewidoczny system subtelnych kanałów, wiatrów i esencji wg praktyki buddyjskich tantr…), a doświadczanie jest poza zwykłym doczesnym doznawaniem, jest się natomiast całkowicie obecnym w subtelnych wewnętrznych poziomach umysłu (4 doznaniach „pustości”), aż do ostatecznie obecnego zwieńczającego wszystko umysłuPrzejrzyste Światło, nieograniczonego niczym przestrzeń i naturalnie wolnego od dualizmu i konceptualności. Nierozpoznawanie wówczas 4 doznań pustości, a w szczególności stanu Przejrzystego Światła jako natury umysłu i rzeczywistości siunjata (odpowiadającego dharmakai), prowadzi do stanu pośredniego bardo i kolejnego odrodzenia, które nastąpi po nim.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces_umie...5%BCrajany
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2014, 10:51 {2} przez Ptik.)
05-02-2014, 10:52
Znajdź Posty Reply
niczka Offline
Użytkownik

Liczba postów: 14
Dołączył: Jul 2013
Reputacja: 0
Podziękowania: 1
Podziękowano 1 razy w 1 postach
Post: #4
-----
-------
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-17-2017, 01:11 {2} przez niczka.)
05-02-2014, 14:50
Znajdź Posty Reply
Ptik Offline
Zbanowani

Liczba postów: 21
Dołączył: Apr 2014
Podziękowania: 0
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #5
RE: czym się objawia śmierć mentalna?
Cytat:"...Okazuje się, że "kat duchowy" żyje typową realnością trzeciej gęstości
...Moja rada:zostaw te wszystkie new ageowe wynalazki bo tylko sobie namieszasz w głowie.

Sięgnij po coś sprawdzonego,pewnego.

Fragment Ashtavakra Gity  

„Jak ktoś może zdobyć wiedzę?
Jak ktoś może osiągnąć wyzwolenie? I jak ktoś może
osiągnąć stałość? Proszę, powiedz mi o tym panie. 1.1

Ashtavakra powiedział:
Jeśli szukasz wyzwolenia, mój synu, unikaj przedmiotów
zmysłowych jak trucizny i kultywuj w sobie tolerancję, uczciwość,
współczucie, zadowolenie i prawdomówność jako antidotum. 1.2

Ty nie składasz się z żadnych elementów – ziemi, wody, ognia,
powietrza lub nawet eteru. Aby być wyzwolonym, poznaj siebie jako
zbudowanego ze świadomości, świadka tego wszystkiego. 1.3

Jeśli tylko pozostaniesz odpoczywając w świadomości,
widząc siebie jako oddzielonego od ciała, wtedy nawet teraz będziesz
szczęśliwy, w pokoju i wolny od ograniczeń. 1.4

Ty nie należysz do Brahminów lub jakiejkolwiek innej kasty,
ty nie jesteś na żadnym etapie, ani nie jesteś niczym co
może zobaczyć oko. Ty jesteś nieprzywiązany i bez formy,
jesteś świadkiem wszystkiego – więc bądź szczęśliwy. 1.5

Posiadanie racji i nie posiadanie racji, przyjemność i ból
są czysto umysłowe i nie są twoim problemem.
Ty nie jesteś ani robiącym, ani tym, który zbiera konsekwencje,
ty jesteś zawsze wolny. 1.6

Ty jesteś jedynym świadkiem wszystkiego i jesteś zawsze
całkowicie wolny. Powodem twoich ograniczeń jest to,
że widzisz świadka jako coś innego niż to. 1.7

Od kiedy zostałeś ukąszony przez czarnego węża, posiadasz opinię
o sobie, że ”ja jestem tym, który to robi”, wypij antidotum wiary
w fakcie, że ”ja nie jestem tym, który to robi” i bądź szczęśliwy. 1.8

Wypal las ignorancji ogniem zrozumienia, że ”ja jestem jedną,
czystą świadomością” i bądź szczęśliwy i wolny od napięcia. 1.9

To, w czym to wszystko się pojawia jest wyobrażane jako wąż
w linie; ta radość, najwyższa radość i świadomość jest tym,
czym jesteś, więc bądź szczęśliwy. 1.10

Jeśli ktoś myśli o sobie, że jest wolny, ten ktoś jest wolny i jeśli
ktoś myśli o sobie, że jest ograniczony, ktoś jest ograniczony.
Tutaj to powiedzenie jest prawdziwe: ”Myślenie to powoduje.” 1.11

Twoja prawdziwa natura jest tą perfekcyjną, wolną i bez działania
świadomością, przenikający-przez-wszystko świadek – nie przywiązany
do niczego, bez pragnienia i w pokoju. Tylko w iluzji wydajesz się
być zaangażowany w samsarę. 1.12

Medytuj nad sobą jako nieruchoma świadomość, wolna od
jakiegokolwiek dualizmu, poddając fałszywą koncepcję, że
jesteś tylko poboczną świadomością lub czymkolwiek
zewnętrznym lub wewnętrznym. 1.13

Przez długi czas byłeś uwięziony w pułapce identyfikacji z ciałem.
Przetnij ją nożem wiedzy, że ”ja jestem świadomością”
i bądź szczęśliwy, mój synu. 1.14

Ty naprawdę jesteś bez ograniczeń i poza działaniem,
już teraz samo-świetlisty i bez skazy. Powodem twojego
ograniczenia jest to, iż ciągle odwołujesz się do uspokojenia
umysłu. 1.15

Wszystko to jest naprawdę wypełnione tobą i zawiązane
w tobie, gdyż to, z czego się składasz to czysta świadomość
– więc, nie bądź małego umysłu. 1.16

Ty jesteś nieuwarunkowany i niezmienny, bez formy i nieruchomy,
jesteś niezbadaną świadomością, jesteś nienaruszalny:
więc, nie trzymaj się niczego innego tylko świadomości. 1.17

„Tłumaczyłem ten tekst z angielskiego tłumaczenia Johna Richardsa.
Tu poniżej są również jego uwagi dotyczące tego tekstu. Zgodnie z legendą
mędrzec Ashtavakra odwiedził króla Janakę na jego dworze i doszło
między nimi do tej wymiany zdań”.
Jakub Filipek

„Ashtavakra Gita” lub ”Ashtavakra Samhita” jak czasem się ją nazywa, to jest
bardzo stary tekst w sanskrycie. Nic nie wiemy o autorze, choć tradycja
przypisuje go mędrcowi Ashtavakra – stąd nazwa.
Jest mało wątpliwości co do tego, że on jest bardzo stary, prawdopodobnie
pochodzi z klasycznego okresu Vedanty. Styl sanskrytu i doktryna w nim
wyrażona wydaje się potwierdzać tę ocenę.

Prezentuje on tradycyjne nauki Advaita Vedanta z jasnością i siłą rzadko spotykaną w innych tekstach.
Praca ta była znana, szanowana i cytowana przez Ramakrishnę i jego ucznia
Vivekanandę, jak również przez Ramanę Maharshi, podczas gdy Radhakrishnan
zawsze odnosi się do niej z wielkim szacunkiem.
Poza tym, że oczywiście tekst ten mówi sam za siebie.
Ta praca była ciągłą inspiracją w życiu Johna Richardsa przez wiele lat.
Może tak być również dla wielu innych".


Dżńana Yoga / Ścieżka Wiedzy- Adhyaya VII
1. Jest Atman lub dusza niezależna od ciała i umysłu . Ta dusza jest nieśmiertelna , nie zmienialna i bez graniczna . Urzeczywistniaj tego Atmana i bądź wolny .
2. Ten Atman jest Satchidananda ( Istnieniem – Absolutnym , Świadomością – Absolutną , Szczęściem – Absolutnym ) . Istnieje on w przeszłości , teraźniejszości i przyszłości . Taki jest Sat . Jest czystą lub Absolutną Świadomością bez jakichkolwiek myśli . Taki jest Chit . Jest absolutnym Szczęściem . Taka jest Ananda .
3. Nierzeczywiste ciało ulega zniszczeniu , lecz Atman lub wewnętrzny mieszkaniec jest Nieśmiertelny . Tak , nie powinieneś rozpaczać gdy ktokolwiek umiera . W każdej istocie jest Nieśmiertelny Atman .
4. Ten Atman nie może być skrzywdzony przez kogokolwiek . Jest subtelny , wszystko – przenikający . Jest Najgłębszą Jaźnią wszystkiego .
5. Atman jest nie poczęty , nieśmiertelny , nie zmienialny . Gdy ciało umiera , On nie umiera . Dlatego nie rozpaczaj , nie lamentuj , nie ubolewaj . Bądź zawsze pogodny .
6. Ogień nie może spalić Atmana , miecz nie może przebić Atmana , bomba nie zniszczy Atmana , karabin maszynowy nie zabije Atmana .
7. Atman jest nieśmiertelny , nieruchomy , niewymienialny , samo – istniejący , samym centrum . Dlatego , ten kto zna tę prawdę w ten sposób , nie powinien się smucić , gdy jego ojciec , matka , syn , żona lub bliska osoba umiera .
8. To nietrwałe ciało na pewno umrze . Wewnętrzny mieszkaniec nigdy nie ulega zniszczeniu . Masz nieśmiertelną duszę . Dlatego , nie powinieneś się smucić .
9. Brahman albo Atman jest poza zasięgiem umysłu czy mowy . On jest poza logiką , rozumem , umysłowymi procesami , nauką . Musi być on osiągany przez medytacje .
10. Nie możesz wypierać się lub zaprzeczać swojej egzystencji . Zawsze czuj że istniejesz . Tą egzystencją jest Atman lub Twoja własna świadomość . Rozumiejący wątpliwości czy też zaprzeczenia zawsze istnieje . Tym rozumiejącym jest Twój własny Atman .
11. W snach różnisz się od ciała fizycznego . W głębokim śnie , jesteś inny niż ciało i umysł . Ciesz się spokojem i błogością w głębokim śnie . To udowodni Ci że nie jesteś ani ciałem ani umysłem , a tylko Całkowicie – Błogą Duszą .
12. Jest tylko jedna Rzeczywistość czy też Prawda . Tą rzeczą jest Brahman lub Atman . Wszystkie zjawiska nie są rzeczywistością . To tylko efekty Maji , złudnej mocy Brahmana .
13. Utrzymywany Nieśmiertelny Atman we wszystkich nazwach i kształtach . To jedyne spojrzenie jest właściwym postrzeganiem .
14. Niewiedza jest przyczyną cierpienia i smutku . Zniszcz tę ignorancje przez Brahma Jnana . Wszystkie nieszczęścia skończą się .
15. Ten Atman jest poza czasem , przestrzenią i związkiem przyczynowo skutkowym . Czas , przestrzeń i związek przyczynowo skutkowy to tylko wyobraźnia umysłu .
16. Tak jak wąż jest naciągnięty na linę , tak ten świat i to ciało są nałożeni na Brahmana .
17. Rozpal światło , a wąż sam zniknie , zostanie sam sznur . Osiągając oświecenie , ten świat i to ciało znikną . Zostanie sam Atman . Atman Twojego Ja .
18. Ego i posiadanie , działanie i przyjemności wiążą cię do Samsary . Zniszcz te pojęcia . Utożsamiaj się z Atmanem który jest nie uwikłujący się w działania i przyjemności . Osiągniesz Nieśmiertelność i wieczne Szczęście .
19. Zmysłowe przyjemności są tylko cierpieniem . To tylko chwilowe mentalne uniesienia , chwilowe odczucia ciała , krótkie swędzenie i drapanie zmysłów . Możesz mieć wieczne szczęście w swoim własnym Wewnętrznym Atmanie .
20. Pytasz „Kim jestem ?” . Zaprzeczeniem lub słabszym ograniczonym dodatkiem ( ciało , umysł , itp. ) ; poznaj Siebie z bądź wolny .
21. Stale myśl o Nieśmiertelnym , wszystko przenikającym Atmanie . Porzuć myślenie o ciele . Osiągniesz Samo urzeczywistnienie .
22. Zawsze byłeś i jesteś wolny . Moksha nie jest rzeczą którą zdobywa się . Musisz wiedzieć że jesteś Atmanem , a staniesz się wolnym .
23. Zniszcz Vasana , subtelne pragnienia , Trishna , i żądze . To doprowadzi do anihilacji umysłu . Zniszczenie umysłu doprowadzi do osiągnięcia Brahma Jnany lub wiedzy o samym sobie .
24. Ten świat jest złudzeniem . Brahman jest rzeczywistością . Jesteś tym samym z Brahmanem . Urzeczywistniaj to i bądź wolny .
25. Wyzwolony mędrzec staje się na zawsze błogością . Pozostaje w swoim własnym Satchidananda Svaroopa . Jest wolny od egoizmu , żądzy , nienawiści , chciwości , gniewu i par przeciwności . Ma zrównoważą świadomość . Jest samym Brahmanem .
26. OM jest symbolem Brahmana . OM jest Twoim prawdziwym imieniem . Medytacja nad OM z Bhava jest doskonałą praktyką . Osiągniesz samo spełnienie .
27. „Jestem wszystko przenikającą , Nieśmiertelną Duszą . Jestem Czystą Świadomością . Jestem Satchidananda Svaroopa . Jestem świadectwem lub Sakshi .” – to są formuły i wzory do medytacji .
28. Wyposaż się w Cztery Formuły . Słuchanie Srutis , rozważanie i medytacja . Osiągniesz Samo urzeczywistnienie .
29. Twoje Ja to nie jest to nietrwałe ciało . Twoim Ja nie jest zmienny umysł . Ty jesteś wszystko przenikającą , nieśmiertelną , nieskończoną i niezmienną Duszą lub inaczej Atmanem . Uświadamiaj sobie to i bądź szczęśliwością .
30. Obserwuj oddech . On śpiewa „SoHam” , „So” podczas wdechu , „Ham” podczas wydechu . To przypomina Tobie „Jestem Nim” . Medytuj z „Soham” a osiągniesz samo spełnienie .
31. „Jestem ciałem . Jestem zadowolony . Ona jest moją żoną . On jest moim synem . To jest moje” – To jest niewola . „Jestem Nieśmiertelną Duszą . Nie jestem aktorem , nie posiadam nic . Taka jest moja dusza . Nic nie jest moje” – To jest wolność.
http://yogin.pl/wszystko-o-jodze/filozof...ml?start=6


Dzogczen można próbować rozumieć z perspektywy mechaniki kwantowej. Mechanika kwantowa jest obecnie najbardziej precyzyjną nauką, której zasady pozwalają obliczać zachowania cząstek elementarnych i świata składającego się z nich. W mechanice tej dekoherencja kwantowa zakłada oddziaływanie obiektu z otoczeniem w sposób nieodwracalny eliminujące splątanie kwantowe. Stan kwantowy jest stanem nie zdeterminowanej superpozycji i zgodnie z wynikami badań nie ma żadnych cząstek elementarnych, ani innych obiektów składających się z nich, póki nie nastąpi ich obserwacja eliminująca tą superpozycję[13]. Obecnie mechanikę kwantową stosuje się w urządzeniach masowego użytku, typu komputery i lasery napędów optycznych i w nowych przełomowych doświadczeniach, np. kwantowej teleportacji na duże odległości przy pomocy splątania kwantowego.
W dzogczen natomiast rozpoznanie pierwotnej czystości (wylie. Ka-dak) i spontanicznego urzeczywistnienia (wylie. Lhun-Grub) wszelkich zjawisk jest możliwe za życia praktykującego podczas praktyk tögal (wylie: thod-rgal). „Cztery Wizje” (wylie: snang ba bzhi) z tych praktyk nie są w żaden sposób zdeterminowane dopóki Umysł (wylie. Sems) nie dokona obserwacji ich jako dualistycznie oddzielonych od niego form z pięciu żywiołów (tj. przestrzeni, wiatru, ognia, wody, ziemi). Sogjal Rinpocze w „Tybetańskiej księdze życia i umierania” opisuje „Cztery Wizje”[1]:
„Pojawienie się Jasności Podstawy (na końcu procesu umierania) jest jak przejrzystość nieba przed świtem… teraz, stopniowo, zaczyna się wyłaniać w całym przepychu „słońce” dharmaty (Bardo Dharmaty), oświetlając kontury pejzażu… „Spontanicznie urzeczywistnia się”, wybuchając energią i światłem, naturalna promienność rigpy. W rzeczywistości zachodzi tu proces odsłonięcia, podczas którego stopniowo ujawnia się Umysł. Wiele dają tu do myślenia odkrycia współczesnej fizyki, według której materia jawi się jako ocean energii i światła… wszelka materia to kondensacja światła… stwierdza David Bohm (1917 – 1992; amerykański naukowiec zajmujący się mechaniką kwantową i filozofią fizyki).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ati_joga


W koncepcji naukowej Księdza Profesora Sedlaka życie ma cechy elektromagnetyczne, podobnie jak świadomość.
http://bialczynski.wordpress.com/slowian...u-czesc-4/



“O. Francis powiedział, że Kościół Katolicki zgromadził olbrzymią ilość dokumentacji w celu weryfikacji cudów, charyzmatów oraz niezwykłych zmian cielesnych świętych, a także przeprowadził rygorystyczne testy dowodów w „sprawach” kanonizacji.

O. Francis przedstawił projekt zgromadzenia tego typu wiarygodnych danych dotyczących paranormalnych doświadczeń Tybetańczyków [wstępnie] poprzez wywiady z naocznymi świadkami śmierci Khenpo A-chos.

Khenpo A-chos zmarł w lecie 1998 roku bez żadnych oznak choroby (podeszłego wieku). Przeszedł rozległy trening w Ningmie i Gelug, dwóch szkołach buddyzmu tybetańskiego. Następnie był znany ze swoich nauk, którymi był w stanie dotrzeć nawet do najbardziej zatwardziałych bandytów.

Zamiast mieszkać w wielkim klasztorze, to większość swojego mnisiego życia spędził w malutkiej odległej pustelni, w której poświęcał się praktyce mantr i wizualizacji.

Bratanek Khenpo a zarazem jego najbliższy uczeń zrelacjonował, że czasami widywał Khenpo jak okrąża swoją pustelniczą chatkę, mimo, że równolegle był on wewnątrz niej zamknięty. Na rok przed śmiercią Khenpo, [jeden z] Rinpoczów. poradził mu, aby zdobył thankę przedstawiającą Ganden, raj, do który zgodnie z przewidywaniami [tego] Rinpocze, Khenpo miał niedługo się udać. Tak też Khenpo uczynił w celu usunięcia ostatnich karmicznych śladów intencji, co uwolniło go od ponownych narodzin.

Na pytanie o nauki Khenpo jego bratanek odpowiedział, że Khenpo był skromnym człowiekiem, który mówił przede wszystkim o doniosłości kultywowania współczucia.

Na tydzień przed śmiercią Khenpo nad jego domem pojawiła się płaska tęcza. Obecni podczas jego śmierci opowiedzieli ojcu Francis, że widzieli jak zmarszczki na jego skórze znikają, a skóra staje się gładka i błyszcząca jak u młodego chłopca. Inny z uczniów Khenpo stwierdził, że skóra w zasadzie to zaczęła świecić.

O.Francis powiedział, że może to oznaczać, że był on zdolny do zmiany swojej struktury komórkowej i uwalniania światła. Każda z obecnych osób mogła wyczuć rozchodzący się słodki zapach podobny do perfum. Na zewnątrz pustelni wszyscy widzieli tęcze na niebie, z którego padał bardzo drobny deszcz.

Przez kilka dni słyszalna była również muzyka, tak jakby ktoś śpiewał na wolnej przestrzeni [mimo, że nikt ze zgromadzonych tego nie czynił]. Jednakże, nie można było zrozumieć słów tego śpiewu.

Lama powiedział swoim uczniom, by [po jego śmierci] okryli ciało żółtą tkaniną i nie dotykali go. Poprzez tę tkaninę uczniowie byli w stanie dostrzec, że ciało lamy świeci. Nie dało się jednak zauważyć żadnych oznak rozkładu, ani obecności insektów, mimo ciepłej pogody.

Ósmego dnia zajrzeli do domku, a ciała już w ogóle tam nie było. Jedyne to co pozostało, to owa żółta tkanina, na której nie było żadnych śladów [jakie powinny na niej być po kontakcie z rozkładającym się przez ten czas ciałem].

Po śmierci Khenpo wielu z jego uczniów informowało o swoich snach i wizjach dotyczących Khenpo. Mówili również o innym wcześniejszym przypadku zamanifestowania się tęczowego ciała u lamy, który bardzo głęboko studiował buddyzm. Wierzą oni, że tego typu osiągnięcie ukazane przez lame świadczy o wysokim poziomie realizacji.

O. Francis powiedział, że znaczenie tęczowego ciała wykracza poza jedynie [jakiś] jogiczny wyczyn. Jest ono ostateczną manifestacją współczucia, prawdziwą zdolnością bodhisattwy do pokazania ludziom, że ścieżka warta jest podążania, poświęcenie zostaje wynagrodzone, a ich starania posiadają powszechną moc wykroczenia poza ograniczenia ciała i czasu.

Zarówno u wczesnych ojców kościoła chrześcijańskiego oraz w kanonie buddyjski o. Francis napotkał pisma, które opisują ludzi jako pierwotnie istoty ze światła.

Mówi on, że właśnie to oraz doświadczenia Tybetańczyków sugerują, że doktryna zmartwychwstania ciała może odnosić się nie tylko do cielesnej, ale również świetlistej rzeczywistości, a interpretacja ta zgodna jest z opisami w I i II Liście Pawła do Koryntian.

O. Francis utrzymuje, że ciało tęczowe wskazuje nam na wrodzone możliwości ciała ludzkiego, które wydaje się być mechanizmem destylującym, w którym wszystkie energie wszechświata płyną w kierunku oświecenia.

O. Francis był poruszony wielkością oddania tybetańskich lamów, którzy znaleźli sposób utrzymania swojej praktyki w obliczu komunistycznych represji. Ma nadzieje, że ich przykład zainspiruje ludzi na Zachodzie, którzy narzekają na światowe pokusy i przeszkody w ich duchowej praktyce

http://www.108mohicans.blogspot.com/2012...yzmie.html

http://www.otwartyumysl.republika.pl/t04.htm
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2014, 11:14 {2} przez Ptik.)
05-02-2014, 21:55
Znajdź Posty Reply
HeyMacarena Offline
Widzę Głosy

Liczba postów: 206
Dołączył: May 2013
Podziękowania: 0
Podziękowano 2 razy w 2 postach
Post: #6
RE: Czym się objawia śmierć mentalna?
Ja pierdole...

To powyżej to co najmniej spam i próba narzucenia swoich poglądów.
05-03-2014, 18:32
Znajdź Posty Reply
Ptik Offline
Zbanowani

Liczba postów: 21
Dołączył: Apr 2014
Podziękowania: 0
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #7
RE: Czym się objawia śmierć mentalna?
"Psychoanaliza dostarcza komentarza do problemu pokrewieństwa snu z orgazmem,
wiążąc je wyobrażeniem umierania.
Osoby cierpiące na bezsenność oraz osoby niezdolne do osiągania orgazmu często
odkrywają w trakcie analizy, że niemożność zaśnięcia
lub niemożność stopienia się z ukochaną osobą w erotycznym zespoleniu
bierze się ze strachu przed utratą poczucia , ja".
Ciekawe, że we Francji orgazm nazywany jest la petite mort, "mała śmierć".

W greckiej mitologii sen i śmierć to bracia: Morfeusz i Tanatos.
By pozwolić sobie zasnąć, trzeba zrezygnować z osobistego "ja" i rozpuścić się w pierwotnej jedności
ze światemalbo z matką (czy też macicą).
Osoby mające problemy z zasypianiem doświadczają utraty ,
ja" jako straty,niejako wzbogacenia.
To samo dotyczy osób, które nie potrafią osiągnąć orgazmu.
Mówił o tym również profesor Taylor. Gotowość utraty poczucia "ja",
pozwalająca nam zapaść w sen lub zespolić się z kimś w orgazmie,
pozwala nam także nie bać się śmierci.
Można powiedzieć, że sen i orgazm to wysublimowane formy umierania.
Joyce McDougall

Pisma buddyzmu tybetańskiego powiadają, że przebłysku przejrzystego światła
doświadcza się przy różnych okazjach – przy kichaniu, omdleniu, umieraniu,
podczas stosunku seksualnego oraz snu.
Nasze poczucie "ja" albo ego jest zwykle bardzo silne, mamy tendencję do postrzegania świata
z tej subiektywnejperspektywy.
Ale przy wymienionych tu okazjach owo silne poczucie, ja" ulega rozluźnieniu.
Dalajlama

Czy istnieje związek – dociekała Joyce McDougall –pomiędzy trudnością w odpuszczeniu , ja
w stanie pełnego czuwania a niechęcią czy niezdolnością do rozpuszczenia obrazu swojego ciała fizycznego iprzyzwolenia na pojawienie się bardziej duchowego obrazu ciała?
Czy chwytanie się obrazu ciała fizycznegomoże utrudnić odpuszczaenie ego?
– Sądzę, że istnieje tu jakieś powiązanie, ponieważ nasze poczucie "ja"
bardzo silnie łączy się z bytemcielesnym.
Właściwie mówimy o dwojakim poczuciu "ja": zwykłym i subtelnym.
Zwykłe poczucie, ja" zasadzasię na naszej fizyczności.
Ale gdy doświadczamy subtelnego "ja", ciało fizyczne przestaje być ważne i lękprzed utratą, ja" zanika.

Joan Halifax zauważyła, że istnienie różnych stanów implikuje jakieś przejściowe fazy pomiędzy nimi:
– Wszystkie te stany wymagają chwilowego zawieszenia zwykłej świadomości, a zatem coś jak gdyby umiera.

Czy odbywa się to na poziomie fizycznym czy subtelnym, zawsze pojawia się przerwa, szczelina, poza którą ciągłość się rekonstytuuje. Czy prawdą jest, że jednym z aspektów praktyki jest utrzymanie ciągłości umysłu wykraczającej poza poziom fizyczny czy nawet subtelny –a więc na poziomie ostatecznym? Utrzymanie ciągłości czegoś, co jest niczym?
Wszyscy uśmialiśmy się nad jej wysiłkami sformułowania tej myśli.
– W naszym języku nie ma na to odpowiednich określeń! – stwierdziła w końcu.
– W pewnych stanach medytacyjnych – odparł Dalaj Lama – ma się po prostu poczucie pustki, a wówczas nie ma nawet subtelnego odczucia , ja". Chociaż nie odczuwa się , ja", nie znaczy to, że nie ma wtedy żadnego "ja". Tybetański termin na określenie świadomości to sziepa (tyb. Szes Po), co dosłownie znaczy"wiedza" lub "świadomość czegoś". Oznacza to zdawanie sobie sprawy z czegoś – i to definiuje świadomość na zwykłym poziomie. Jednak na poziomie subtelnym może nie być żadnego punktu zaczepienia dla świadomości.

Jest to stan analogiczny do paradoksalnego "myślenia bez myśli".
To pojęciowy stan bycia świadomym, wolny od pewnego rodzaju myśli lub pewnych poziomów myślenia. "Bez myśli" nie oznacza jednak całkowitego braku myśli".

Fragment "Sen Śnienie Umieranie"

"Jeżeli nie dbamy o czakry, lecz zamiast tego dbamy jedynie o organy fizyczne, wtedy być może osiągniemy kilka chwilowych pożytków, jakąś tymczasową pomoc, w utrzymywaniu zdrowia fizycznego, jednak równocześnie tracimy wtedy potencjalność realizowania energii Stanu Buddy. 
Wtedy, gdy zapomina się o pięciu energiach Stanu Buddy, wtedy ciało Buddy nie rozwija się tak pomyślnie, zatem nie osiągasz wtedy Tęczowego Ciała. 
Jeżeli natomiast nie praktykuje się trzeciej inicjacji, wtedy nie realizujemy jej głównej funkcji, którą jest wymiana czerwonego i białego bodhi. 
Jak wiemy w ciele fizycznym człowieka, posiadającym pięć bardzo istotnych dla niego organów, mamy także nasienie i jajeczko (dotyczy substancji rozrodczych - przyp. tłum.); 
w ciele Buddy odpowiadają im białe i czerwone bodhi. Ponieważ to czerwone bodhi jest większe u kobiet, zaś białe u mężczyzn, dlatego praktykuje się wymienianie energią bodhi. 
Dotyczy tego trzecia inicjacja w praktykę miłości Wadżry.

Mówi się, iż chłopcy posiadają swoje nasienie od około 16-go roku życia, jednak poprzez takie działania jak masturbacja, stosunki homoseksualne, stosunki zwykłe (heteroseksualne) nasienie to jest stopniowo tracone, tracone, tracone - każdego roku, każdego tygodnia, każdego dnia. Zatem stopniowo traci się bardzo dużo esencji. Dlatego ta energia musi być wzmacniana praktyką miłości Wadżry. Odnośnie tracenia nasienia, jeżeli naraz, w jednym momencie, następuje zbyt duża utrata energii życiowej, wtedy może wywołać to śmierć. Jednemu z moich przyjaciół przydarzył się taki wypadek, że podczas praktykowania drugiej inicjacji, polegającej na ćwiczeniach oddechowych i praktyk z czakramami, zbyt wydłużył on te ćwiczenia. Nastąpiło wtedy wyrzucenie energii życiowej z ciała, w efekcie czego zmarł. Jeśli wykonywał by te ćwiczenia właściwie utrzymując skupienie na Śunjacie (pustce), wtedy nie napotkałby on takiego niebezpieczeństwa. Jemu zaś przydarzyło się tak, że zamiast do góry, jego świadomość i nasienie zostały wyrzucone w dół. Nie osiągnął on zatem praktyki Wadżra miłości; zamiast Tęczowego Ciała osiągnął jedynie zgon. Jeżeli zaś weźmiesz korzyści płynące z rozwoju swojego bodhi, wtedy będzie ono rosnąć. Wtedy energia tummo będzie bardzo mocna, taka jak wewnętrzny żar, tak iż będziesz mógł rozpuścić w nim wszystko, całe to fizyczne ciało stanie się światłem. Podsumowując chciałbym powiedzieć, że kiedy osiągamy cztery inicjacje i znamy filozofię Śunjaty, wtedy możemy także rozpoznać Dharmakaję. Bez Śunjaty nie możemy rozpoznać Dharmakaji, a bez Dharmakaji nie możemy zrealizować Tęczowego Ciała. Ponieważ tęcza pojawia się na niebie, jeżeli nie ma nieba, nie możemy wtedy ujrzeć tęczy. Oznacza to, że nasze ciało Mahasukhapradżni osiąga się niczym tęcze na niebie, a to niebo jest symbolem Dharmakaji. Kiedy praktykujesz Dharmakaję - powinieneś praktykować Mahamudrę i filozofię Śunjaty. Jeśli tego nie praktykujesz, a jedynie mówisz o tym , wtedy nie będzie to zrealizowane. Teoria to jedno, a realizacja to drugie. Musisz zatem wziąć abstrakcyjne postacie filozoficznych teorii i wcielić je w konkretną realizację Dharmakaji. Właśnie dlatego nawet kiedy osiągamy Tantrę, czy nawet gdy osiągamy Mahamudrę - bez Dharmakaji nie jesteśmy w stanie zrealizować Tęczowego Ciała. Jednak kiedy podążamy za regułami Padmasambhavy i rzeczywiście praktykujemy, wtedy zarówno Przyczyna jak i Ścieżka, wszystkie warunki - mogą być takie same jak u naszego Wielkiego Mistrza. Zatem Rezultat także może być taki sam. To jest moja konkluzja. 

Zarówno mężczyźni jak i kobiety praktykują wg takich samych metod Miłości Wadżry. Po praktykowaniu i osiągniećiu rezultatów w praktyce głębokiego oddychania - krwawienia miesiączkowe u kobiet zatrzymują się, co oznacza że także u niej następuje zatrzymywanie esencji (zatrzymywanie owulacji). 
Miłość Wadżry praktykuje się "nerw do nerwu". 
W pochwie znajduje się mały nerw, który jest zakończeniem kobiecego nerwu środkowego (kanału centralnego). Jest on mały i może zostać umieszczony w ustach penisa. 
Zatem z zewnątrz penis jest wtedy obejmowany przez pochwę, zaś wewnętrznie tajemny nerw kobiecy jest wewnątrz narządu męskiego. Dlatego jest to podwójne i nazywane jest "nerw do nerwu". 
Po stworzeniu takiego kontaktu "nerw do nerwu", może przepływać energia, następuje wzajemny przepływ energia do energii. 
W taki sposób nie następują żadne zakłócenia. Po tym przepływie energii, który jest wymianą czerwonego i białego bodhi w ich ciałach, oboje czują się zharmonizowani. 
Nie ma konieczności wytrysku nasienia do kobiety, ani też uwalniania jajeczka przez kobietę. Mężczyzna i kobieta po prostu wymieniają się swoimi różnymi materiałami. 
Tym materiałem jest energia, która staje się nasieniem. 
Ty masz szczęście mieć taki materiał, a ja mam szczęście mieć inny materiał, zatem wymieniamy się wspólnie tymi materiałami. Ja wtedy wzmacniam moje nasienie, a ty wzmacniasz swoje jajeczko. 
Właśnie to nazywa się "nerw do nerwu", "energia do energii", "kropla do kropli". 
Nie jest to wyrzucanie na zewnątrz, ale podnoszenie do góry. 
Głębokie oddychanie podnosi tę energię do góry, zaś energia Buddy spływa do środka. 
Ogień podnosi się do góry, zaś kropla spływa w dół. 
HUNG symbolizuje białe bodhi, zaś ogień symbolizuje czerwone bodhi. 
Ojciec przekazuje dziecku białe bodhi, zaś matka przekazuje czerwone bodhi. 
Zatem mężczyzna ma swoje własne czerwone bodhi, jednak ponieważ wyczerpywał je (wytryskami) przez tak długi czas, zatem potrzebuje je wzmocnić poprzez praktykę Wadżra miłości."

http://www.yogichen.org/cw/cw33/bk093.html

[youtube]UfIsvE66Jsg[/youtube]

Tutaj też możesz zerknąć jeśli szukasz ciekawych informacji

„krypt-O\/O-kultyzm w religiach abrahamowych” 

http://bialczynski.wordpress.com/2014/02...ir-snowid/


Żyjesz w pomieszaniu i iluzji rzeczy.
  
Istnieje rzeczywistość.
Ty jesteś tą rzeczywistością.
Kiedy urzeczywistnisz, że jesteś niczym,
Wówczas staniesz się wszystkim.
To wszystko.


*    *    * 


You live in confusion and the illusion of things. 


There is a reality. 
You are that reality. 
When you realize that, you are nothing, 
Then you become everything. 
That is all. 

Kalu Rinpocze (1904-1989)
http://108mohicans.blogspot.com/2010/11/...stosc.html



http://108mohicans.blogspot.com/2012/12/...aremu.html

Wbrew pozorom tekst nie mówi wyłącznie o umierających zwierzętach.



Wilga 13.06-19.06 odbędzie się odosobnienie Poły Tęczowej (dokładny plan odosobnienia podamy w terminie późniejszym).
 
Praktyka poła to praktyka przeniesienia świadomości w momencie śmierci. W tradycji  Bon wykonuje się ją przynajmniej raz w życiu .
Zasadniczym celem jest przygotowanie się do śmierci poprzez otwarcie czakry korony umieszczonej na szczycie głowy tak, aby w momencie śmierci móc wystrzelić świadomość właśnie przez tę czakrę, co warunkuje  pozytywne odrodzenie w następnym życiu.
Praktyka składa się z inwokacji do Njame Szieraba Dzialtsena, Małe Senge i Tapihritsy, oddechów oczyszczających kanały i ćwiczenia prowadzenia świadomości do wyjścia z kanału centralnego.
Na koniec odosobnienia Rinpocze osobiście „zatwierdza”  otwarcie kanału centralnego na szczycie głowy (pojawia się tam kropla krwi, zaczerwienie  lub mały otwór).
Dzień odosobnienia składa się z czterech sesji półtoragodzinnych z Rinpocze
(wyjaśnienia + praktyka).
Zapraszamy!
http://sardza.linuxpl.info/?page_id=2297
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2014, 11:03 {2} przez Ptik.)
05-04-2014, 12:51
Znajdź Posty Reply
niczka Offline
Użytkownik

Liczba postów: 14
Dołączył: Jul 2013
Reputacja: 0
Podziękowania: 1
Podziękowano 1 razy w 1 postach
Post: #8
-----
------
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-17-2017, 01:11 {2} przez niczka.)
05-10-2014, 10:53
Znajdź Posty Reply
Olimpia Niedostępny
...
********

Liczba postów: 5,086
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 85
Podziękowania: 928
Podziękowano 1298 razy w 645 postach
Post: #9
RE: Czym się objawia śmierć mentalna?
To masz problemy z ciałem emocjonalnym... Język
Normalność to wymysł.
Skupiają się w stado i "normalność" tworzą na podstawie wypadkowej średniej reakcji i poglądów innych Owiec w stadzie.
Boją się uwolnienia Woli ponad Formę.
Są niewolnikami Formy (Materii i spraw materialnych).
-----------
Różnica pomiędzy mną a resztą jest taka, że ja sie nie boje być nie akceptowana.
05-10-2014, 12:07
Znajdź Posty Reply
Olimpia Niedostępny
...
********

Liczba postów: 5,086
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 85
Podziękowania: 928
Podziękowano 1298 razy w 645 postach
Post: #10
RE: Czym się objawia śmierć mentalna?
Tu masz http://witchcraft.org.pl/Thread-Cia%C5%8...zyszczenia
Normalność to wymysł.
Skupiają się w stado i "normalność" tworzą na podstawie wypadkowej średniej reakcji i poglądów innych Owiec w stadzie.
Boją się uwolnienia Woli ponad Formę.
Są niewolnikami Formy (Materii i spraw materialnych).
-----------
Różnica pomiędzy mną a resztą jest taka, że ja sie nie boje być nie akceptowana.
05-10-2014, 12:09
Znajdź Posty Reply


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Impressum | Mitglieder | Regeln | Forensoftware MyBB