Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medytacja Uspokajająca
Autor Wiadomość
dragonis Offline
Starszy użytkownik

Liczba postów: 108
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 11
Podziękowania: 18
Podziękowano 21 razy w 13 postach
Post: #1
Medytacja Uspokajająca
Medytacja to jeden z najlepszych i najszybszych sposobów na pozbycie się codziennego napięcia psychicznego i osiągnięcie stanu pełnego rozluźnienia. Techniki relaksu, takie jak medytacja, skutecznie obniżają stres, a równocześnie są nieszkodliwe dla organizmu, w przeciwieństwie do np. uspokajających środków farmakologicznych. Medytowanie w domu czy pod okiem doświadczonego instruktora jest czymś, co można wypróbować bez ryzyka dla organizmu.

SPIS TREŚCI
1. Jak medytować w domu?
2. Medytacja krok po kroku
3. Techniki medytacji


1. Jak medytować w domu?


Medytacja nie wymaga praktycznie żadnego nakładu środków z twojej strony. Wystarczy ci ciche, odizolowane miejsce i wygodne siedzisko: krzesło, poduszka, kanapa czy fotel. Ważne, aby nic cię nie rozpraszało. Jeśli w swoim miejscu do medytacji słyszysz różne odgłosy, skorzystaj z niektórych form muzyki medytacyjnej dla ich zagłuszenia. Dobrym pomysłem jest przeznaczenie określonej przestrzeni służącej wyłącznie do medytacji - pomoże to stworzyć medytacyjne wibracje w danej części domu lub mieszkania. Zarezerwuj sobie pół godziny, tak aby nie myśleć o czekających cię obowiązkach. Nastaw stoper lub budzik na 10-30 minut. Początkowo medytacja powinna być krótsza, a wydłużanie jej stopniowe.



2. Medytacja krok po kroku
Medytacja to coś, co każdy z nas potrafi. Rozluźnianie się to jedna z najważniejszych umiejętności, jaką powinien posiadać każdy człowiek. Poniżej kilka wskazówek, jak zacząć medytować.

Usiądź wygodnie, wyprostuj się, rozluźnij ramiona, lekko unieś głowę. Możesz siedzieć po turecku lub w typowej pozycji siedzącej, ze stopami dotykającymi podłogi, a rękami na udach. Ważne jest, aby medytować, siedząc prosto. Jeśli spróbujesz medytacji leżąc, jest bardziej prawdopodobne, że zaśniesz niż wejdziesz w stan medytacji. Nie należy medytować po zjedzeniu ciężkostrawnych posiłków – poczujesz się senny. Jeśli to możliwe, weź prysznic i włóż czyste ubrania przed medytacją. Spróbuj się wyłączyć. Jeśli chcesz medytować po pracy, postaraj się nie myśleć o całym dniu i problemach z nim związanych.
Zamknij oczy i weź kilka głębokich oddechów. Powiedz sobie, że przez następne 10-15 minut nie trzeba myśleć o przeszłości i przyszłości – wystarczy skoncentrować się na chwili obecnej, a medytowanie będzie prostsze. Ten etap relaksu to wstępny etap do medytacji, ale warto podkreślić, że medytacja jest czymś więcej niż tylko relaksem.
Staraj się skupić na własnym oddechu, nie na codziennych problemach. Oddychanie ma duży wpływ na nasz umysł. Jeśli możemy, wyciszmy oddech – pomoże to spowolnić nasz umysł. Jednak skupianie się na oddechu i niczym innym nie będzie miało korzystnego wpływu na naszą medytację. Piękno medytacji to jej prostota – wystarczy być w pełni świadomym oddechu, a poczujesz spokój ducha.
Kolejnym krokiem jest rozluźnienie mięśni od czubka głowy do palców u stóp. Można to zrobić za pomocą napinania i rozluźniania po kolei wszystkich mięśni lub za pomocą wyobrażania się, że mięśnie te się rozluźniają (niektórzy sugerują, aby wyobrażać sobie ciepło w poszczególnych partiach ciała).
Na medytację składa się także odliczanie od 20 lub 10 do 1, podczas którego wyobrażamy sobie poszczególne liczby. Nie myślimy wtedy o niczym innym.
Podczas medytacji możemy próbować nie myśleć o niczym, co bardzo rzadko się udaje, szczególnie na początkowym etapie nauki. Można wtedy zamiast tego wyobrazić sobie miejsce pełne bezpieczeństwa i przebywać tam w wyobraźni.
Medytacja może także być wizualizacją – wyobrażaniem sobie pozytywnych wydarzeń lub zmian.
Afirmacja może być ważną częścią medytacji. Afirmacja oznacza, że powtarzamy sobie pozytywne zdanie, takie jak na przykład: „Czuję się coraz lepiej”.
Wyjście z medytacji to odliczanie od 1 do 5, także z wizualizowaniem sobie poszczególnych cyfr. Można sobie także pomyśleć, jak zrelaksowani będziemy za chwilę, kiedy skończymy medytację.
Otwórz oczy, przeciągnij się i wstań.

3. Techniki medytacji
Techniki medytacji różnią się w zależności od tego, na czym skupiona jest uwaga medytującej osoby:

medytacja w formie koncentracji na oddechu lub jakimś obiekcie,
medytacja w formie powtarzania mantr,
medytacja dynamiczna,
medytacja za pomocą wizualizacji,
medytacja oparta na określonych pozycjach ciała (np. na pozycji lotosu),
medytacja „oczyszczająca” umysł,
hipnoza, autohipnoza.

Medytowanie ma pozytywne działanie na organizm, co dowiedziono naukowo. Nie tylko uspokaja i dotlenia organizm, ale i wspomaga koncentrację. Badania naukowe nie potwierdziły jednak żadnych możliwości medytacji w zakresie leczenia istniejących chorób. Niepodważalny jest jednak fakt, że medytacja obniża poziom stresu. A przecież stres we współczesnym świecie zaczyna być uważany za głównego winowajcę pojawiania się wielu chorób, także somatycznych.

................................................................................................................

Skopiowane z https://portal.abczdrowie.pl/jak-medytowac

Fakt chwilowo nie pisze swoich postów ale poszerzam forum informacjami z innych miejsc. Jutro post o Arachnie.
01-19-2016, 13:16
 Podziękowali: Hekate , MalaZlosnica , Kamis , Paulina , Void
olka89 Offline
Neofita

Liczba postów: 5
Dołączył: May 2016
Reputacja: 0
Podziękowania: 0
Podziękowano 2 razy w 2 postach
Post: #2
RE: Medytacja Uspokajająca
Zdecydowanie jest to sposób idealny na uspokojenie nie tylko swoich myśli ale również ciała. Ja miałam dość duże problemy z tym, ale po rozpoczęciu medytowania (na początku z różnym skutkiem) zauważyłam zmiany, które teraz widzę realnie. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na to aby medytować regularnie, ponieważ tylko wtedy zauważymy że nam pomoże.
05-06-2016, 16:11
 Podziękowali: Bvizard
Bvizard Niedostępny
Descendant of dragons

Liczba postów: 182
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 7
Podziękowania: 328
Podziękowano 51 razy w 38 postach
Post: #3
RE: Medytacja Uspokajająca
Tak, medytacja sama może pomóc, oczywiście, praktykowana regularnie i sumiennie.


Ale zawsze można się czymś wspomóc, są różne "dodatki"/techniki do medytacji, które wspomagają, jak właśnie odpowiednie mantry, ale i to trzeba regularnie i sumiennie, wykonywać.
05-06-2016, 18:21
underworld Offline
Użytkownik

Liczba postów: 10
Dołączył: May 2016
Reputacja: 0
Podziękowania: 0
Podziękowano 0 razy w 0 postach
Post: #4
RE: Medytacja Uspokajająca
A czy możesz powiedzieć coś więcej o takich dodatkach? Zastanawiam się nad medytacją, jeszcze nie jestem w stanie powiedzieć czy mi to wychodzi i czy robię to dobrze, bo niedawno rozpoczęłam ale chętnie dowiem się czegoś więcej.
05-07-2016, 18:34
Nightmare Offline
Poszukująca Prawdy

Liczba postów: 158
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
Podziękowania: 32
Podziękowano 1 razy w 1 postach
Post: #5
RE: Medytacja Uspokajająca
Medytacja w formie koncentracji na oddechu lub jakimś obiekcie, medytacja w formie powtarzania mantr... - nic, a nic. Normalnie nie wychodzi mi to. Medytacja nie odpręża mnie, tylko irytuje brakiem działania. Wiem, to idiotycznie brzmi.
"Jutro okłamiemy się ostatni raz i koniec!"
05-11-2016, 11:14
Kamis Offline
Wtajemniczony

Liczba postów: 237
Dołączył: May 2015
Reputacja: 9
Podziękowania: 206
Podziękowano 148 razy w 85 postach
Post: #6
RE: Medytacja Uspokajająca
Pewnie dlatego że oczekujesz nie wiadomo czego i nie wiadomo jakich efektów. Prawdziwa medytacja polega na pustce umysłu - o myśleniu o niczym zagłębiając się w siebie. Powyżej podana medytacja jest jej wstępem służącym do skoncentrowania się i rozluźnienia ciała na maksa bo bez tego o medytacji nie ma mowy.
Nie martw się mi też kompletnie medytacja nie wychodziła na początku i aby się denerwowałem bo nie mogłem opanować czegoś co wydawało się łatwe korzystałem z książek do medytacji dla początkujących i takie tam ale i tak mi nie szło. Dopiero wartościowe okazało się ,,Wtajemniczenie do Hermetyzmu,, Franza Bardona oraz komentarz do niego Rawna Clarka - w KROKU PIERWSZYM w magicznym kształceniu ducha są podane techniki medytacyjne: Obserwacja myśli , dyscyplina myśli, opanowanie myśli Uważam za świetne na początek i jeśli tylko się postarasz, poświecisz temu czas i zaangażowanie jak wspomina autor - efekty będę widoczne dosyć szybko Uśmiech
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2016, 17:10 {2} przez Kamis.)
05-11-2016, 17:09
 Podziękowali: Void


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Impressum | Mitglieder | Regeln | Forensoftware MyBB